welke regelaar voor Trex700e V2

hey Arjan,

Zo'n klein dingetjes waarbij alles kant en klaar in de doos zit kun je moeilijk vergelijken met dit hé !

Zo'n 250 is meer plug en play, daar hoef je echt niets voor te kennen van electro !!

Groeten
Ronny

Zo'n klein dingetjes waarbij alles kant en klaar in de doos zit kun je moeilijk vergelijken met dit hé !

Ja, zo`n klein dingetjes met 4000 toeren op zijn koppie noem ik geen speelgoed:D:D

Maar hij vliegt voortreffelijk!!!!!!
Mvg.

Arjan

Mag ik deze nog eens naar boven halen?
Is een Kontronik Jive80HV niet meer dan voldoende voor een T-Rex700?

In het filmpje van JoopB komt de heli in pod en boom versie tot maar 30A.
Met 10 bakstenen en een gewicht van meer dan 18 kilo :-) nog maar tot 60A, terwijl het ding niet meer van de grond lijkt te komen.

Zou het dan kloppen dat de T-Rex 700 zo tussen de 30 en max 60A vraagt, afhankelijk of je aan het hoveren of kunstvliegen bent?

80A Continu bij 12S is (80x42V=) 1680Watt. Dat zou dan toch ruim voldoende moeten zijn?

Wat denken jullie?

Hangt echt helemaal van vliegstijl, motor en instellingen af. Voor rustig rondvliegen met een looping gaat het zeker goed. Maar tic-tocs op een warme dag gaat toch problemen opleveren. Het zijn de piekstromen die op een gegeven moment de pret bederven. En deze kunnen flink oplopen.

Vandaar ook dat je geen 5000mAh/20C in een T-rex 700 moet stoppen. Dat kunnen ze gewoon niet aan. Ook al kan je er continu 100A uit trekken.

Ik ga er ook een Kontronik 80+Hv in hangen maar dit mechaniek(700e F3C versie) komt in een schaal romp te zitten en de intensie is er ook om rustig mee te vliegen...(aldus geen 3D:p)
Heb veel adviezen gehoord en gelezen dat dit echt geen probleem op zal leveren en idd als je Full 3D gaat roeren met de sticks dan word het een ander verhaal zoals Joop ook al aan geeft...dan zou ik toch naar een 120 versie gaan

Greetz

Jeroen

Heb ook een Jive80HV in mijn schaalheli zitten (700 size). Is naar 6 minuten nog niet eens lauw.
Headspeed is 1450 rpm.

Mvg. Freddie

Dus jullie vinden 500 Euro voor een regelaar wel acceptabel?
De interne BEC is een keuze, dus betaal je 250 Euro voor de BEC of niet.
Dan blijft de betrouwbaarheid over. Zijn er zoveel slechte ervaringen met de Phoenix regelaar dan? Align levert ze ook standaard bij een 700.

En een YGE dan? 100 Euro duurder, maar nog altijd 150 minder dan de Kontronik.
(Ben niet tegen Kontronik hoor, gebruik een 100LV in mijn T-Rex 550, maar ben wel benieuwd naar alternatieven)
:-)

Laat ik het zo proberen te zeggen: had de Kontronik Jive op de Loge gepast had ie er ook zeker op gezeten ;-)

Wat betreft het formaat gaat het prima. Maar wat betreft de belasting bestaat de kans dat je de Jive op warme dagen overbelast of voorwaarschuwingen krijg. En daar zit ik echt niet op te wachten.

Ik bouw steeds meer ervaring op en merk dat het steeds een beetje harder gaat. En dan wil ik wel dat de regelaar het gewoon blijft doen. Dus helaas voor mij geen Jive op de Logo.

Ik zit net de handleiding van de TRex700 motor 750MX530KV door te nemen en deze gebruikt volgens de maker 69A bij meer dan 99% gas, 2300 toeren op de kop en 12 graden pitch.

Kontronik zegt over de Jive 80+ HV dat deze tenminste 80A continu kan regelen en bij een goede koeling wel tot aan het dubbele.

Nu vraag ik mij af, heeft ook iemand daadwerkelijke meetgegevens waarom een Jive 120 nodig zou zijn en waarom een 80 (eventueel met een koelfan) ontoereikend zou zijn?

Op basis van de handleidingen van heli, motor en regelaar is er geen enkele aanleiding om te denken dat de amperage's boven de 80A uit zullen komen. Ik ben dan ook erg benieuwd waar jullie aan merken dat de 80+ regelaar niet goenoeg is?

Bedankt voor de reacties maar weer :-)

Laatst bewerkt:
Ik zit net de handleiding van de TRex700 motor 750MX530KV door te nemen en deze gebruikt volgens de maker 69A bij meer dan 99% gas, 2300 toeren op de kop en 12 graden pitch.
De 69A zoals beschreven in de handleiding, zal optreden als de heli zich in een stabiele situatie bevindt, met andere woorden als de pitch al een tijdje onveranderd op 12 graden staat. Tijdens heftige pitch veranderingen (stel, van -12 naar 12) wordt er echter fors meer koppel gevraagd van de motor en zal de stroom dus veel hoger zijn. Dan zit je al heel gauw boven de 80A waar de Jive voor is ontworpen.

Of je in praktijk die pieken continu haalt is volledige afhankelijk van je vliegstijl. Alleen jij kunt dat beoordelen. Hoveren, bochten en wat loopings kun je prima vliegen met een 80A esc. Ga je verder dan dat, dan wil je toch al heel snel met een 120A ESC rondvliegen. Waarom zou je het risico willen nemen? Er zijn genoeg horrorverhalen op het internet te vinden over 700 size regelaars die uitfikken, veel meer dan bij 500 of 600 formaat heli's. Dit geeft toch aan dat we het hier over serieuze vermogens hebben en naar mijn mening kan een beetje oversized ESC geen enkele kwaad. Het prijsverschil tussen een 80A en 120A regelaar heb je er ruim uit als je daarmee slechts een enkele crash voorkomt.

Zelf heb ik YGE 120A esc in mijn 7HV, tot nu toe naar volle tevredenheid. De betrouwbaarheid is van hetzelfde niveau als Kontronik. Je krijgt iets minder features, zoals geen BEC en geen log functionaliteit, maar de prijs is dan ook significant minder.

Zoals Mike al aangaf gaat het om de stroompieken die ontstaan tijdens het vliegen. En deze zijn inderdaad geheel afhankelijk van je vliegstijl. Een vermogenslog kan er bijvoorbeeld zo uit zien:

KDE700XF-495_Extreme_Flight.jpg

Maar dan heb je het wel over een stevige vlucht ;-)

Nou, als ik die grafiek zie, dan wordt er tussen de 150 en 230 A gebruikt, dus helpt die 120 Jive ook niet meer. ;-)

Maar goed, ik leg me er bij neer ;-) en zal mijn spaarpot nog eens goed uitschudden.
Thx. Allemaal.

De Jive 120 kan twee keer de 120 ampère leveren volgens de site van Kontronik. Dat is dus 240 ampère en voldoende voor agressief 3D. Vlieg je gewoon rustig en gecontroleerd 3D dan kan een 80HV (met 160A piek) prima volstaan.

Maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat er in een jaar veel aan vliegstijl kan veranderen. En dan zou het jammer zijn als je er achter komt dat de 80HV niet toereikend is.

Om deze reden hebben ze op de Logo 700 een 160A YGE geleverd. De Kontronik Jive 120HV kan wel maar bij hard 3D en een warme dag kan de Jive het gewoon niet trekken. Ik wou heel graag een Jive 120 in mijn Logo 700. Maar het blijkt gewoon niet voldoende te zijn :-(

Succes met je keuze :thumbsup:

Back