Welke regelaar ?

Roelof

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
Voor een car-projectje waar een Speed-480BB-Race gebruikt gaat worden ben ik op zoek naar kleine regelaar.
De regelaar moet goed kunnen regelen en behoeft geen rem te hebben en als een rem wel mogelijk is dan wel een regelbare rem.

Probleem is dat het veel cellen gaat krijgen (12-16 stuks) en dat dus aan moet kunnen en ook nog eens erg klein moet zijn. Ik kom dus automatisch uit bij vliegtuigregelaars zoals Schultze.

Wie weet wat en welke specs ?

Ik weet niet hoeveel stroom het geheel gaat trekken maar een 480 BB Race op 12-16 cellen lijkt me wel erg heftig voor dat arme motortje. In vliegtuigen is 8-9 cellen zo een beetje het maximum.

Paul

Roelof,

Speed 480 blijft heel tot een Amperetje of 15. In een auto iets meer omdat volgas slechts kort gehouden wordt. Een regelaar van zo'n 25Ampere zou moeten voldoen. (Iets van 30Amp nemen om wat marge te houden)

Let op met gebruik van de rem. Een auto remt veeel vaker als een vliegtuig. Ook moet er meer energie verstookt worden tijdens het remmen. Een vliegregelaar heeft ook nog eens minder koeling als een autoregelaar. Je zou dus vrij vlot rem/regelaar kunnen beschadigen.

Gerben

Achteruit is niet nodig :)

De 480BB is voor 8.4 volt gemaakt maar kan met gemak wel wat meer aan. Momenteel heb ik al een Speed-400/4.8v op 8 cellen :lol: en haal met de HPI Micro RS4 (schaal 1:18 ) al zo'n 65km/u 8)

Ik wil met de Micro de 100km/u grens voorbij streven en het opnemen tegen een clublid die met een speciale 1:10 tijdens een speedrun de 110+km/u heeft gehaald 8)

Dag Roelof,

Al eens borstellloos overwogen?
Hangt natuurlijk van je budget af. De mogelijkheden met borstelloze motoren zijn groter. Er zijn diverse types in 480 formaat.
Het maximale vermogen wat een borstelloze motor in dit formaat kan ontwikkelen is veel groter als een speed 480, bij een hoger rendement.

De aanschafprijs is hoger, maar mocht je de motor/regelaar ooit weer kwijt willen, krijg je er ook veel meer voor terug.

Gerben

Back