Welke RTH module

Persoonlijk zou ik (gezien het dure gereedschap dat in de vliegtuigen zit, en de afstand die afgelegd wordt) opteren voor een "degelijke" RTL module:
- Ardupilot
- Gluonpilot
- ...

Wat meer werk om te testen, maar iets dat instaat voor de veiligheid van je model wil je sowieso wel eens goed testen, toch?

Eagle Tree System OSDpro heeft ook RTH. Nadeel is dat je net als bij veel andere units een lading toeters en bellen erbij nodig hebt. Minimale eisen zijn:
- Kunstmatige horizon (kan op zicht met een FMA of magnetisch, alleen gyro's gaat niet goed)
- Luchtsnelheidsmeter (om te voorkomen dat je onder de stall speed komt)
- Uren geduld (om alles goed te programmeren en aan te leren)

Zou het niet beter zijn om met de ppm stream te gaan werken ipv servo,s er in door te voeren .
Zoiets als op een flybar less systeem met een geïntegreerde ontvanger.
Zelf denk ik nog steeds dat minder meer is .
Met meer kan er meer stuk of fout gaan .

Zou het niet beter zijn om met de ppm stream te gaan werken ipv servo,s er in door te voeren .
Zoiets als op een flybar less systeem met een geïntegreerde ontvanger.
Zelf denk ik nog steeds dat minder meer is .
Met meer kan er meer stuk of fout gaan .
Bij Futaba hebben de digitale (2.4GHz) ontvangers voor zover ik weet geen PPM stream beschikbaar. Alleen als je de firmware "update" is er een PPM signaal beschikbaar (samengesteld signaal want dit soort systemen hebben helemaal geen PPM toevoer maar is draadloos USB). De ingebouwde ontvangers die bijvoorbeeld gebeurik maken van de Spektrum satelliet-ontvangers maken met de satelliet verbinding via een seriële poort (115200bps, 8N1, TTL niveau, alleen voor binden is een aparte procedure die niets met serieel data te maken heeft). Voor Spektrum en Futaba bestaan wel aparte converters om van 8 kanalen weer PPM te maken. ;)

Hallo vlieglui.
Ja johan, je zal vast al wel een OSD hebben.
Ik dacht dat er bij de FY-31AP Er ook OSD bij in was gebouwd.
Wil zelf graag OSD met RTH functie aanschaffen. Nu zat ik te kijken naar de RVosd V5.
Maar nu blijk het zo dat de waypoint's en misschien ook wel de RTH functie niet werken omdat het alleen maar in Amerika zou werken? Weten julie daar iets van? of is de RVosd V5 helemaal geen aanrader?
MVG Johnny,

hi

er is de laatste weken veel te lezen op div forums
over mensen die klagen over rv
zijn osd volg ik niet,dus dat weet ik niet
heb altijd alles netjes gekregen,wat ik besteld,en betaald heb

als er iets mis is aan zijn osd,zal er met man en macht aan gewerkt worden,om het te verhelpen

rob

Back