Welke schepen zijn in het bezit van de forum leden??

• Topicstarter Topicstarter ruud48
  • Startdatum Startdatum
Hoi,

Ik begin nog maar net met boten,
dus heb ik er nog maar 5
2 maal de Sperwer Billing boats nog niet af, ik wil er 1 staties en 1 zeilend.
1 zeilboot 1 meter klasse , zelfbouw, v/d stad 34 model knikspant.
laatste geworden op de clubcampioen schappen :cry: dus bouw ik nu een betere.
1 zeilboot 1 meter klasse , moet perfect worden. maar nog wel betaal baar. dus zelfbouw polyester romp, en de rest moet nog.
1 zeilboot de comtesse van robbe , doet het altijd fijn om te zeilen.
O ja :D en een RC eend .

Ik ben in het bezit van een kameleon.
kameleon1.jpg

En nog vele plannen maar tijdgebrek

Ik heb alleen maar statische schepen, maar ik kan 2 schepen radiografisch maken.

Yamato 1/200
City of Ely is een liberty schip(na oorlogse vrachtschip) maak ik de Blijdendijk(HAL) van 1/96

Statisch
Bantam is een vrachtschip
Mamoli- HMS Bounty
Onbekend- HMS Revenge
Corel- HMS Victory
Billing Boats- Noorse Leeuw
Billing Boats- Statenjacht
Mantua- USS Constitution
Artesania Latina- Harvey (Baltimore Clipper)
Corel- Dolphyn
Mantua- Sovereign of the Seas
Artesania Latina- Botter
Mamoli- Royal Louis
Billing Boats- Zwarte Zee
Contructo- Silhouet

Alleen de Zwarte Zee is af. De rest is allemaal in aanbouw of moet ik nog mee beginnen, momenteel ben ik bezig met de Sovereign of the Seas dat is een restauratie object.

En dan heb ik stuk of 40 plastic kitjes van diverse schalen als ik geen zin in heb in dat hout.

Dus ik kom tijd te kort.

Vincent

Is waarschijnlijk de kit van Nichimo, is heel eenvoudig rc te bouwen, de aandrijving zit er nl al bij... ff denken was ongeveer een metertje plastic bouwdoos.....................Peet......................8)

Ja, de yamato is 1,30m

De turrents kun je laten draaien en ook de radar.

Hij is ook heel erg zwaar. Zonder accu's
Ik heb een boek gekocht over de Yamato.
The battleship Yamato van Janusz Skulski.
In het boek staan veel bouwtekeningen in van
het schip. Je kunt veel details in zien, en zo op je model
maken.

Er zijn ook PE setjes voor. Zoals relingen, radar, katapulten, kranen
en enz. Sommige bouwers gaan ook mensen op schaal op plaatsen.

Het model is van Nichimo, en is te verkrijgen bij toemen.
Helaas verkopen toemen geen PE setjes.

Ik heb nu de USS Hornet van de Doolitle raid in bestelling daar. Schaal is 1/350 van Trumpeter het is een nieuwe item.

hmmmm

Als beginnend botenbouwer is mijn 'vloot' dus ook niet erg indrukwekkend.
De Smit London in 1/200 en de Smit Rotterdam 1/200 half af.
Die zou rc gaan worden, maar omdat ik een andere rc aan het bouwen ben staat dat stil.
De Zwarte Zee IV in 1/200, in karton en hout..... half af....
Een off-shore platform 1/200..... je raadt het al.... half af...
De hele 1/200 ligt nu stil vanwege een enorm project, althans voor mij is dit enorm, een Witte Zee III in 1/50.
Deze moet rc gaan worden en gezien de tijd die ik ervoor heb, wordt dit wel een paar jaren project.

Wie weet kom ik ooit een van jullie nog wel eens tegen langs het water :)

Ronald

Welkom, Ronald!

En succes met je 1:50 en 1:200 schepen. Als ik je een tip mag geven: probeer een van je schepen in ieder geval varend te krijgen, en ga varen bij een vereniging. Je doet dan lekker ervaring op en kan leren van de fouten die de anderen ooit gemaakt hebben, zodat je zelf het ronde wiel niet hoeft uit te vinden.

Groet
Roel.

Gedeeltelijk bezit:

gaia.jpg

Ben de hele zomer onder touw op deze grote vriendin....

he tiepje, zo'n eend, hoeveel kost dat ongeveer? ik wil ook wel zo'n
race-eend.

Mijn vloot

Als nieuwe gebruiker wil ik ook mijn trots tonen;

Een deens marineschip, de Flyvefisken flex-300 class
De Calypso
en een speedboot, de Robbe Magin One

De Flyvefisken is mijn absolute trots, begonnen in 1996, af in 1999 en sinds vorige week een werkende raket lanceerder (Sea Sparrow launcher)

flyefisken_run_6.jpg

flyvefisken_fire_2.jpg

De Calypso met alles werkend, lichten, kraan, ankers, schoorsteen enz enz.

calypso_run_1.jpg

En de snelle electro boot, de magin one.
magin_one_3.jpg

Tot zover de vloot, ik ben ook aktief vlieger en rijder dus mijn vrouw vindt de zolder vol zat :wink:

Re: Mijn vloot

menno zei:
De Calypso met alles werkend, lichten, kraan, ankers, schoorsteen enz enz.

Als modelvlieger ben ik dan natuurlijk weer benieuwd of dat helicoptertje ook helemaal ''werkend'' is? :wink:

Kleine zeilbootjes, toch de moeite !

Hoi, van nature uit ben ik een electrovlieger.

Onder invloed van een modelvliegvriend die een "grote" modelzeilboot had kreeg ik de smaak te pakken van het modelzeilen.

Momenteel heb ik twee "kleine" zeilbootjes, de Dolphin van Robbe en de Micro Magic van Graupner.
Zo kan ook mijn zoon van 12 jr met mij meezeilen. :D

Beiden vereisen geen zeilwinch maar een gewone servo kan volstaan om de zeilen aan te bedienen.

Mijn ervaring hiermee is wel dat een kogelgelagerde servo die enkele kilootjes kan verzetten hier wel op zijn plaats is.
Anders bij een beetje wind kan je zien dat een gewone servo problemen hiermee heeft.

De robuustheid van de Robbe Dolphin is groter doordat dek en romp één waterdicht geheel vormen.
Bovendien is de mast een stevig aluminium profiel.
De constructie is eenvoudig.Er kan zelfs bij een stevige wind gevaren worden.
Een aanrader voor een beginneling.

De Micro Magic heeft een dek dat gekleefd moet worden op de romp.
Om dit absoluut waterdicht te maken maakte ik gebruik van silicone om na verlijming de spleet tussen romp en dek op te vullen.
De constructie is ingewikkelder, de mast bestaat uit twee aluminium buisjes die aan elkaar gezet worden met een hardhouten rondhout.
Daarentegen oogt de Micro Magic mooier dan de Dolphin en reeds bij een zuchtje wind is er reeds vaarsnelheid.

De hierboven beschreven modellen zijn goedkoop te noemen en in hun basisversie met elke rudimentaire 2-kanaalszender uit te rusten.

Beide modellen hebben volgens mijn mening het grote voordeel dat ze gemakkelijk achterin de koffer in de auto kunnen, wat bij een "groter" model minder vanzelfsprekend is.

Het modelzeilen geeft mij als modelvlieger een analoog gevoel als wanneer ik met een modelzwever vlieg, je moet rekening houden met de natuurelementen , de ene keer helpen ze, de andere keer laten ze je in de steek.
Na elke sessie modelzeilen voel ik me als herboren !

dank en aub, Patrick :wink:

hmm...

Hm... we moeten hier ook maar eens model-besprekingen maken! :wink:

Leuk verhaal! bedankt, ikzelf vaar ook een Dolphin, perfecte zeilboot voor de beginner, al denk ik er zelf over om er toch een winch in te zetten..

Robert

He Justin
hier een foto van de race eend, heeft groene ledjes inde ogen, het grint
is er onderuit gehaald daar zitten 6 oplaad-bare batterijen.
Dan nog een schroefas, roer, 2 kanaals bestuuring, mech regelaar en een motor. kinderen willen er graag mee varen bij tentoonstellingen.
Te maken voor ongeveer 100 euro.
afb577.jpg

ik bouw eigenlijk niets varends meer
na een torpedoboot jager(mas562) een sleper(oceanic) en een duikboot U47) ben ik me meer gaan toeleggen op het bouwen van klassiekers.
eerst schepen uit dozen zoals de bleu shadow, het schip van van spijk (liever de lucht in) ,Endavor en een brandenburger Fluit.
tegenwoordig bouw ik van af tekeningen zoals weer een fluit een bootschip en statenjachtjes
het laatste schip is weer een duikboot geweest (de italiaanse Glauco) en ik ben nu weer op zoek naar tekeningen van een duikboot de U-47.
de eerst was gemaakt van af een foto uit een blok linde hout. deze was allen varend dus niet duikend we hebben er wel vreselijk veel lol mee gehad. het was op een gegeven moment de kunst op er over heen te varen en dat vraagt dan weer om tegen acties zoals een stalen beugel op de boeg en een werkend kanon met vuurwerk en naald lagers

Als er iemand is met de bouw tekeningen van DE U-47 hou ik mij vanharte aan bevolen.
met vrgr dekees

eindelijk in het bezit van de happy hunter, met bijna alle functies werkend

Mijn beginnende vloot.

Ik ben in het bezit van een vissersbootje , Deze is vaarklaar.

Een model van de Volharding 1 , schaal 1/12,5 . 1,60m x 0,40m , in aanbouw.

Een houten speedboot van 1 meter , met 6,5 cc nitro motor in restauratie.

En natuurlijk de duwboot (schaal 1/1) die het meeste onderhoud eist .

Dan nog een minimensje op komst , nu ongeveer 4 maanden , maar dat hoeft niet meer afgebouwd te worden :lol: Waarschijnlijk september voltooid .
Dan zal hij/zij wel de meeste vrije tijd op eisen.

Back