welke schroef hoort waar? tracer 90/solo pro

welke schroef hoort er in het kopje van de main shaft waar de bladen zegmaar op vast zitten met een metrische kop
(met fijn schroefdraad,stompe punt) of met een schroef die een spitse punt heeft?

en hie zit dit bij het stelringetje die daar ook op zit ???

kijk naar de spoed van de schroefen. en naar de spoed in het gat. als de spoed van beide schroefen verschillen moet je kunnen zien welke er in moet

klopt rattie maar daar kan ik niet veel uithalen heb ik al naar gekeken maar ik denk dat ik nu de goede erin heb gedraaid namelijkdie past precies had nog een oude liggen heb de grote (met grote spoed en punt) daarin gedraaid en toen brak hij dus nu heb ik de goede ervoor uitgezocht ... bedankt en hij doet het weer!!

De kans de metrische in de feathershaft moet is groter dan de parker.
een parker is voor kunst stof.

De main shaft van deze micro heli is van CF en de kop van kunststof, dus een zelftappend schroefje moet erin. Deze heli heeft geen feathering shaft, maar de pinnen waar de bladen op scharnieren zitten vastgegoten aan de kop. Alleen de nieuwe Solo Pro 270 is de enige NE micro heli met een losse feathering shaft, maar daar zitten ook geen schroeven in.

en dan had ik nog een vraag vooral aan indoorvlieger (die zal dat wel weten)

ik heb een nieuwe receiver besteld (hele printplaatje) en nu had ik nog 2 kapotte liggen. op de ene staat RX-01 en de andere RX-06.

welke is het beste mij lijkt de RX-01 want deze heeft 1 antenne en de draden zitten op mooie plaatsen vastgesoldeerd dan de RX-06.

dus welke krijg ik nu dat ik er een heb besteld??

en dit is vraag 2

zijn er ook ontvangers met een rode led??

die had ik het laatst een gezien want het moet wel een met een blauwe led zijn want op een tracer 90 ziet dat er niet echt uit!!

De RX-01 is de meest recente versie, dus die met 1 antenne. RX-06 is wat ouder. De 06 heeft een blauwe led, de 01 heeft een rode led, dacht ik.

Wat is er trouwens stuk aan die 2 ontvangers? Misschien kun je van 2 kapotte 1 werkende maken?

nauw ik heb die rx 06 werkend maar de rechtse servo draait helemaal naar het eindpunt en wordt superheet(blijftdus kracht zetten) en dan krijgik hem ook niet meer weggetrimt uit die hoek..

diverse nieuwe servos erop gezet (dat irritante soldeerwerk) maar tevergeefs. hij blijft naar die hoek gaan andere servo doet het overigens wel goed...

rx-01 is helemaal uit elkaar voor onderdelen....

dan had ik nog een vraag heb jij ook microheli's met een RX-01 ontvanger met blauwe led?? want eerst had ik er wel een dus ze bestaan wel.. en heb jij een goed werkende tekoop voor een goed prijsje maar dan wel een RX-01 met blauwe led??

nauw ik heb die rx 06 werkend maar de rechtse servo draait helemaal naar het eindpunt en wordt superheet(blijftdus kracht zetten) en dan krijgik hem ook niet meer weggetrimt uit die hoek..

diverse nieuwe servos erop gezet (dat irritante soldeerwerk) maar tevergeefs. hij blijft naar die hoek gaan andere servo doet het overigens wel goed...

rx-01 is helemaal uit elkaar voor onderdelen....

Je zou eens kunnen proberen om een potmeter van die 01 over te zetten naar die 06. Dat is het onderdeel wat de ontvanger vertelt wat de positie van de servo is, en dus bepaalt of een servo motor nog blijft draaien of stopt.

Ik had een reserve ontvanger, maar dat is geen 01 en ik heb hem waarschijnlijk nodig voor mijn SP 270.

nauw ik heb die rx 06 werkend maar de rechtse servo draait helemaal naar het eindpunt en wordt superheet(blijftdus kracht zetten) en dan krijgik hem ook niet meer weggetrimt uit die hoek.....

Soms is de EPA (end point adjustment) instelling van de ontvanger-unit van slag. De eindpunten van de servo zijn dan niet goed afgesteld of (zelfs omgedraaid waardoor de servo nooit zijn midenstand kan vinden) Je kunt de volgende procedure proberen.

[post1840]

Laat de heli niet te lang aan staan met draaiende motorservo want dan brand er iets door.

Laatst bewerkt door een moderator:
het probleem was dat de draadjes verkeerd om zaten gesoldeerd nu begrijp ik dat de modelbouwzaak zei: de electronica is kapot want ik had deze heli overkekocht voor onderdelen voor 30 euro maar hij zei de electronica is kapot...

maar nu is ie weer gemaakt maar blijft toch een beetje een raar geval

Back