welke serpent?

Deze gered van de container door een collega. Bodemplaat en radioplaat is nogal verzaagd en hier en daar in geboord, maar de voor- en achtertrein zien er nog top uit.
Welke Serpent was dit?
Nog mee met zijn tijd of verouderd?
Ik heb er nog geen plannen mee.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen link van de grote foto.....

Maar met dat paars en zwarte velgen zou ik zeggen een Excel

De thumb werkte bij mij nu ook niet. ik heb gewoon een grotere foto geplaatst.
Impact denk ik niet, de plaatsing van alle schokdempers is anders, de vorm van de draagarmen en alu platen lijken ook anders.
Excel lijkt er inderdaad meer op, al zijn de achterste schokdempers daar achter de draagarmen geplaatst, hier zitten ze er in. Tenzij dat gewoon een andere versie was natuurlijk?

Het lijkt er inderdaad op. Al vind ik googlewijs niet veel over de Serpent Excel. Ook bitter weinig fotootjes. Van rond 1995 vermoed ik.
Zal niet al te populair geweest zijn, wat niet veel over te vinden.

Het was gewoon de 1:8 model van Serpent in 1993/1994 welke opgevolgd werd door de Vector.

Een volwaardige raceauto voor toen met helaas een smalbandige sweetpoint in de afstelling, kleine veranderingen deed de auto al compleet anders maken.
Overigens was het plastic ook niet erg sterk, het is zeer stijf maar breekt zeer snel en als het breekt zie je veel luchtbellen.

Om deze auto rijdend te krijgen moet je erg veel erbij halen wat het niet waard is, andersom kan je er misschien nog iemand blij mee maken voor de onderdelen.
Ik denk dat die electrisch gemaakt is gezien het ontbreken van de 4wd, de poelie op de plek van de versnellingsbak en de uitgezaagde radioplaat voor alleen nog de stuurservo.

het chassis had dienst gedaan in één of andere labo opstelling. Er stond inderdaad een elektromotor met enorme vertraging op. Waarschijnlijk zelfs niet bestuurbaar. Meer weet ik niet.
Ik hou hem voor onderdelen. Leuk voor opmaak ooit.
Terug in orde zetten ging ik niet doen. Er mist inderdaad te veel.

Back