Welke servo

Aan welk type servo moet ik (denken) kopen om een duwboot te besturen, boot is ongeveer 110 cm lang, en 25 breed.

2 motoren 600. 2 schroeven 50 rond.

Theo.:confused:

Aan welk type servo moet ik (denken) kopen om een duwboot te besturen, boot is ongeveer 110 cm lang, en 25 breed.

2 motoren 600. 2 schroeven 50 rond.

Theo.:confused:
Zijn het schottels.
Of gewone schroeven
Dat maak wel enig verschil hoor
mvg
Frederik:D

Laatst bewerkt:
Als het balansroeren zijn (wat ik in feite wel zou denken) kan je met een gewone / standaardservo prima sturen.
Zó groot is het allemaal niet en een balansroer eist minder kracht dan een roer wat compleet achter de roerkoning zit.

Als het balansroeren zijn (wat ik in feite wel zou denken) kan je met een gewone / standaardservo prima sturen.
Zó groot is het allemaal niet en een balansroer eist minder kracht dan een roer wat compleet achter de roerkoning zit.

Roel, leg me dat eens uit, wat bedoel je met balansroer,roerkoning, want ik heb geen verstand van, ben pas een jaar aan het bouwen.
En niet met scheepvaart op gegroeid.:confused:

Theo.

Balansroer
Roer waarvan een klein gedeelte van het totale roeroppervlak aan de voorzijde van het draaipunt zit. De stuwdruk van het schroefwater wordt daardoor beter benut en het stuurgedrag van het schip zal verbeteren. Een balansroer zal vaak uitgevoerd zijn in een druppelvorm, d.w.z. dat het roer vanaf het balansdeel dikker uitloopt tot het draaipunt en daarna over de rest van het roerblad dun toeloopt.

De roerkoning is de as waarom het roer draait; bij een balansroer zit dus een deel van het blad voor de roerkoning en helpt het roer te draaien. Minder kracht nodig in de roermachine = servo.
Zoek op google maar eens naar afbeeldingen van een balansroer; genoeg te vinden.

Back