Welke servo!!!

• Topicstarter Topicstarter Ton Duits
  • Startdatum Startdatum
T

Ton Duits

Guest
Hallo Truckers,

Ik ben op zoek naar een sterke servo voor mijn Mercedes met aangedreven 1ste tstuuras en daaraan gekoppelde 2de meeloopas. Waar kan ik die het beste bestellen cq kopen. En wat is eventueel de optie voor een digitale servo! Ik rij met een FX18 zender.

Van Hitec de 5485HB.(6KG)

Was laatst in de aanbieding bij PK racing in Dordtrecht voor €30.
ik weet niet hoeveel ze normaal kosten.

HI5485HB Hitec 5485HB Digital Servo € 29.95
hs5645mg.jpg

SPECIALE AANBIEDING, NORMAAL 55.00
Digitale servo met kogellager en extra sterke karbonite tandwielen. Snelheid 0.17, koppel 6.4kg.cm, afmetingen 40x20x38 (= standaard maat), gewicht 45gr. Toepassing: Gas/Rem en/of Stuurservo voor 1/10 auto's.

Kost dus nog steeds €30.
Is een aanrader, heb hem zelf ook. en doet zijn werk off-road zeer goed.

servo

Hallo Truckers,

Ik ben op zoek naar een sterke servo voor mijn Mercedes met aangedreven 1ste tstuuras en daaraan gekoppelde 2de meeloopas. Waar kan ik die het beste bestellen cq kopen. En wat is eventueel de optie voor een digitale servo! Ik rij met een FX18 zender.
hallo ton .
ik heb je een pb gestuurt.Ik gebruik in verschillende truck's de hitec HS-645Mg
vr.gr.adrie

Laatst bewerkt:
He, dat gaat lekker. Dat zijn reakties waar ik mee verder kan. Bedankt allemaal. Adrie bedankt voor de PB.

Dit is een digitale servo

Hallo heren,

Dit is een digitale servo. Kan ik die zo gebruiken? Nog nooit eerder gehad. Wat is het verschil.

Een analoge servo die zoekt naar zijn 0-punt.
Een digitale servo die heeft dat zoeken niet, en is dus ook veel beter te trimmen.

Dus voor analoge of digitale servo's heb je dus niet speciaal een analoge of digitale zender nodig. Het werkt zonder problemen op beide.

het verschil tussen analoog en digitaal zullen we in de vrachtwagens weinig merken.

Er zijn wel veel voordelen aan digitaal maar dan moet je nog wat verder investeren en ook de juiste programmer erbij kopen. Dan kun je een hele hoop instellingen inprogrammeren. Waaronder
-0 stand
-uitslag
-snelheid
-dode middenpunt
-etc etc

Hij gaat altijd al precies naar het punt wat jij met je zender geeft.

Ik had voor de gein in een off-roader van mij eens een digitale voor en een analoge achter gezet.
Voor stond de servo precies stil, achter was ie constant een klein beetje aan het zoeken.

Een digi servo heeft ook nog wel een nadeel hoor..

Kom je met een stuurwiel goed klem te zitten kan je dit een servo kosten, de servo zal namelijk zelf de stroom opvoeren tot ie het punt bereikt heeft wat ie wil, en als ie klem zou zitten gaat ie dit vaak niet overleven..
En als een normale servo zijn stelpunt niet haalt is ie gewoon te ligt!!

Zelf gebruik ik geen digi servo's op stuur, verder zijn ze prima hoor.

Robert

Hoi Robert-10

Ik heb er gelijk 2 besteld. Ik zie wel wat er gebeurd. Wat voor servo's kun jij dan aanbevelen. Ik moet wel zwaardere hebben dan de standaard van Robbe S3001 wand die zijn te licht.

De 645MG, ook van Hitec.
Kosten wel al gauw €50, maar dat zijn analoge van 10kg.

Ik heb even gekeken, hitec 645 is gelagerd en heeft stalen tandwielen.. ik heb er 45 euro voor gegeven, had hem ook in de volvo en in de oshkosh en daar moest ie twee aangedreven assen trekken.

Ik heb hem nu ook weer voor de scania t 10 x 6, en daar mag ie de twee voorste assen doen. de derde as krijgt een mini servo, die zijn er met de kracht van een standaard servo en dat is genoeg voor de kleine uitslag die een derde as nodig is ook al is die aangedreven..

Robert

Laatst bewerkt:
De 645MG, ook van Hitec.
Kosten wel al gauw €50, maar dat zijn analoge van 10kg.

Hallo Mark,

Ik heb deze servo ook gebruikt in mijn 5 assige MB Actros.
Deze servo stuurt de 3 stuurassen probleemloos aan.
OOk als de MB Atros stilstaat en beladen is stuurt de servo nog steeds perfect !!!

Prima servo, topkwaliteit !!!
Goedkoper dan Futaba servo van 10kg !!!

Ook in de 4 assige Volvo zwaartransorttrekker wordt deze servo weer ingbouwd voor de 2 stuurassen !

Ik heb op dit moment een Scanner RC SSV-9764MG servo in mijn MAN en mijn Mercedes zitten.
Een analoge servo, metalen tandwielen en dubbelgelagerd.
10,5 KG bij 6Volt

Prijs €34,50

Groetjes

Jeroen

Ik heb de 2 digitale servo's besteld. Naar aanleiding van de analoge 645MG, ook van Hitec.
heb ik dus nogmaals een bestelling geplaatst bij "Hobbydirekt Modellbau". Dus nu maar afwachten en als ze binnen zijn dan plaats ik eerst de analoge 645MG in mijn truck in aanbouw. De digitale servo's stop ik dan wel in toekomstige trucks cq tanks. Idereen bedankt en totziens.

Back