welke setup voor depron shockflyer

Ik wil uit 6 mm depron een 3d vliegtuigje maken. Spanwijdte en lengte 94 cm. De tekening heb ik hier vandaan:
http://www.10374.com/3dbatix/plans/foame3d.pdf

Als setup wordt daar voor 'max performance' een axi 2212/34 aangeraden. Nu heb ik nog een 1570 kv fietsbel liggen die met een 8X4 prop volgens de site van Rctechnics 800 gram trust levert. Is dat zat om er mee te kunnen prophangen e.d. ?
Vliegtuigje zou volgens de tekening op 390 gram moeten uitkomen met alles erop en eraan. Misschien dat die van mij nog wat lichter wordt, wil een 3s 1000 Mha lipo gebruiken en die fietsbel weegt 65 gram.

Dat moet prima gaan, voor prophangen/full 3D is 1.75 maal het vlieggewicht ruim voldoende en 800 gram op 400 gram is al 2:1...

Overigens werkt bij dit vermogen een APC-E prop of de smalbladige GWS HD (Ook wel DD genoemd) beter.
De GWS slowflyprops zijn dun en vervormen/leveren dus efficientie in.

Nou, het is niet moeders mooiste geworden maar ben trots op mijn eerste zelfbouw schuimpje. Heb toch maar wat carbonstaafjes geplaatst om wat meer stijfheid in de vleugels te krijgen.

shocky%201.jpg

shocky%202.jpg
[/

Hij krijgt nog een ander kleurenschema, stickers zijn nu even snel geprint. Ook de zwarte tape om de bedrading op zijn plaats te houden moet anders.....maar goed... Eerst maar eens even zien dat ie de maiden overleeft :?

Nou de maiden overleefd 8) !

Dit vliegt weer totaal anders....bij de eerste vlucht kwam na tien meter de motor uit de stickmount toen ik even vol gas gaf :? ...gelukkig zonder schade nog aan de grond gekregen. Daarna met een m2 boutje beter vastgezet en toen nog een drietal vluchtjes gemaakt. erg leuk...waaide eigenlijk te hard maar goed. Power genoeg...nu veel oefenen om dat prophangen eens onder de knie te krijgen.....iemand daar tips of trucs voor?

Veel oefenen, kan ook in Aerofly Pro.
De truuk is het ding in een keer mooi op de staart zetten en dan eigenlijk voordat ie gaat omvallen met hoogte of richting kort flink tegensturen.
In het begin kan je ook nog smokkelen door hem met een stootje gas recht omhoog te trekken.
En als het dan ook nog waait wordt het nog lastiger ;)
s'Avonds rond acht uur zakt de wind nogal eens flink in....

Ík twijfelde tussen de foame2 en die extra, Heb alle tekeningen van ide site op A0 laten afdrukken bij de drukkerij hier (4 eurie per tekening). Ga die extra of de diablo vast uitsnijden voor wanneer (zal niet lang duren :wink: ) ik de mijne kort vlieg.

Ik had trouwens geen koolstofbuis maar koolstofstaafjes gebruikt, het gaat wel maar houdt qua stevigheid niet over en dat bevordert natuurlijk de vliegeigenschappen niet.

Met 718 graam trust moet je een einde komen denk ik. Pkotr gaf aan dat je 1,7 x het gewicht aan trust nodig had om te kunnen prophangen.
De mijne weegt nu 400 gram inclusief een carbonnen landingsgestel...

...En ja hoor......shocky doormidden :cry:

Net nog even wezen vliegen, nog even een rijkwijdte test gedaan omdat ik gisteren wat last had van vreemde storingen. Geen problemen, een paar rustige vluchtjes gemaakt. Ging allemaal prima, op hoogte zelfs 3 seconden prophangen voor elkaar gekregen.
Tweede lipo erop, en ineens aan de rand van het veld boven het schrik/prikkeldraad weer heftige storingen....meteen de bron gevonden :wink: ......recht de grond in en dat was net ff te hard.

Jammer maar helaas, elecktronica niks geleden dus snijden maar weer. :evil:

Ik vond wel dat de neus niet echt lekker omhoog kwam ook niet met vol up, wel als ik er echt power op gooide. Niet dat ie stalde bij minder maar bleef dan gewoon flauw klimmen. Is dat een normaal beeld bij een shocky ? Dacht dat het misschien aan het feit lag dat mijn motorhoek een heel klein beetje omhoog stond.....

Back