Welke Sim gebruik je, en waarom?

Hoi,

inderdaad: :ontopic: weer !!

Ik gebruik Aerofly Pro Deluxe en Realflight G3.5.

Ik vlieg in beide sims hoofdzakelijk in de foto-realitische omgevingen. In mijn ogen is Aerofly realistischer met vliegtuigen. Je kan de omstandigheden redelijk aanpassen, wind, windhoek, turbulentie, etc.

Realflight vind ik wat beter met de heli's dan Aerofly. In Realflight kan je enorm veel instellingen wijzigen, daar heb ik me nog niet genoeg in verdiept. Het pakket heeft in ieder geval veel meer mogelijkheden qua instellingen dan Aerofly.

Op RCGroups loopt een heel uitgebreid topic over de instellingen, waardoor Realflight een stuk realistischer zou vliegen.

Ik heb wel eens een en ander gezien van Reflex en Phoenix, ziet er erg goed uit, maar helaas beschik ik niet over deze sims :( Je kan niet alles hebben he ;)

Grtz,
Menno

Hoi,

hier een interview met de twee ontwikkelaars van Aerofly 5.

Tijdens het interview laat men wat plaatjes zijn, als ik het zo bekijk dan is het grafisch wel een stuk vooruit gegaan :)

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt door een moderator:
multiplayer lijkt met best een leuke optie! Leuk om eens met een MBF clubje tegen elkaar te vliegen.

Hey Jitze,

ja, is inderdaad een leuke optie :) Ik gebruik ook Realflight G3.5, waarin deze optie ook zit.

Heb al regelmatig gevlogen met Amerikanen, Japanners, Duiters, etc.
Ze hebben ook een keer het Great Planes E-fest (groot indoorevenement) virtueel nagebootst, erg leuk :)

Ik denk alleen dat het nog even duurt voordat er een aantal mbf'ers Aerofly 5 hebben, daar het 300 euro kost :(

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
MC24 en Phoenix

Ik heb een (originele) Phoenix-sim versie 2.5 met de bijhorende dongel en een MC24. Op deze MC24 staat een leraar module en ik heb een overgang van de mini-jack stereo naar mono.
De software installeren is geen probleem maar ik krijg geen verbinding MC24 - PC.

Wie weet een oplossing.

Jos

Back