welke soort baja?

Beste lezers,

Ik heb de kans gekregen om mijn ps3 in te ruilen tegen een 1/5 baja wagen. Ik denk dat het een hpi baja is maar ik kan geen hpi model vinden dat hetzelfde is als deze wagen:
$T2eC16R,!w0E9szNYhQqBRbrK9WvDw~~60_84.JPG

let vooral op de liggende motorpositie en de tank. Het is geen fg marder en geen fg buggy. De motor is 26cc en hij is 2wd.

Steven
 
Daar ben ik dus bang voor. Ik doe niks meer met die ps3(heb er eigenlijk niks mee gedaan) maar dat ding is pas 2 maanden oud en de waarde ligt veel hoger dan van die wagen.Ik speel dus op safe en kijk verder voor een echte HPI of FG en misschien wel een reely carbon fighter. Mijn buurjongen heeft die wagen en het is een hele goede wagen in mijn ogen, en de spares zijn ook vollop verkrijgbaar.

Bedankt
 
De Reely is ook best te rijden....

Heb zelf een flink aangepaste 4wd versie , het model is gebaseerd op de eerste versie MCD's en gebruikt een meer dan redelijk goede kwaliteit plastic.

Enige zwakke puntjes waren de diff tandwieltjes en motorplaat.
De tandwieltjes is hoofdzakelijk als je er meer vermogen in gaat gooien een probleem.
De motorplaat kun je het beste meteen vervangen voor een alu variant , kost zo uit mn hoofd een tientje of 8~9 maar dat spaar je vanzelf uit aan lagers , kunstof motorplaten en dergelijke die je moet vervangen alsje met de kunstofvariant blijft rijden.

Als het ff kan de 4wd versie nemen met plek voor een dubbele stuurservo , 2 flinke servo's op het stuur kan geen kwaad bij zo'n zware bak.
 
Ik heb jaren met een HPI baja wedstrijden gereden en ben daar altijd heel tevreden over geweest. Is een hele mooie auto, en veel bling bling van te krijgen.

Schitterende wagen zie ook onze site www.best-racing.nl linkje rechtstreeks naar de HPI baja afdeling.
 
Om eerlijk te zijn vind ik zowel de FG en de HPI beide slechte rammelbakken als ik het vergelijk bij een Losi 5ive-T.
De HPI moet upgrade's hebben op o.a. de driveline, de FG heeft std. rammelpassingen op de draagarmen en de stelbouten.

Maar, met elke bigscale is het hoe je er mee omgaat, hoe je deze na het rijden behandeld.
 
Ik heb die xrc nou echt uit me kop gezet! ik keek op het internet voor een review en 99%van die reviews zijn echt super super super slecht. Ik ben nu aan het kijken voor een hpi baja of een fg marder.Helaas is er op het moment een heel klein aanbod van carbon fighters dus dat wordt hem ff niet.

Steven
 
hmm Omdat de alu elcon delen zijn heel anders dan standaard FG.. FG gebruikt standaard kogelkoppen op de achterdraagarm op de bodemplaat..

Elcon heeft gewoon 2 delen met een stangetje.. Dus als je een FG elcon hebt is dat al vergelijk baar met een hormann
Dus ik zou voor een FG of hpi baja kijken.. ;)
 
Om eerlijk te zijn vind ik zowel de FG en de HPI beide slechte rammelbakken als ik het vergelijk bij een Losi 5ive-T.
De HPI moet upgrade's hebben op o.a. de driveline, de FG heeft std. rammelpassingen op de draagarmen en de stelbouten.

Maar, met elke bigscale is het hoe je er mee omgaat, hoe je deze na het rijden behandeld.

Nou Fuzzy, ik waardeer je eerlijkheid, maar om zowel de FG als de HPI slechte rammelbakken te noemen.... Gelukkig realiseer je je dat het vooral gaat hoe je er mee omgaat! Ik heb 2 HPI Baja's (zie mijn avatar) en die zijn praktisch origineel. Als er wat kapot gaat vervang ik dat door hetzelfde standaard onderdeel. De 5T heb ik al ruim 4 jaar en de de 5T was de vierde in die in Nederland geleverd is!

Rijden beide nog prima en ik ben niet echt een 'salon fahrer' ;)
 
Ik heb hier een nieuwe 2WD Carbon Fighter staan. Voor 399 een leuke bak maar voor 420 heb je de 4wd die op zeker prettiger rijdt.
 
Ik heb zojuist een carbon fighter gekocht. Deze is bijna full alu,is 4WD,heeft 2 versnellingen en heeft een zenoah 26cc motor. Er zit ook nog een hele kist onderdelen bij waar ook nog 2 motoren bij zitten.

Steven
 
Om eerlijk te zijn vind ik zowel de FG en de HPI beide slechte rammelbakken als ik het vergelijk bij een Losi 5ive-T.
De HPI moet upgrade's hebben op o.a. de driveline, de FG heeft std. rammelpassingen op de draagarmen en de stelbouten.

Maar, met elke bigscale is het hoe je er mee omgaat, hoe je deze na het rijden behandeld.

Hey Fuzzy, rare uitspraken houd jij er altijd op na.
Als er een wagen een rammelbak is die uprgade's nodig heeft is het wel de losi. Stuurservo's zijn niet aan te slepen, en als je er langer als 10min. mee kunt rijden is het een wonder. Finale van een half uur met 10 losi's, komen er 2 of 3 over de finish. En dat zijn niet diegene met de snelste rondetijden. Wel hebben ze er voor honderden euro's aan hop ups op zitten.

o ja, het is bij een losi niet hoe je er na het rijden mee omgaat, maar meer onder het rijden. Vooral niet te hard en te lang, daar kan hij niet zo goed tegen.

@thedevilsdriver, Ik hoop dat je veel plezier hebt met je aankoop. En inderdaad als je naar een meeting gaat, leer je erg veel.
 
Hey Fuzzy, rare uitspraken houd jij er altijd op na.
Als er een wagen een rammelbak is die uprgade's nodig heeft is het wel de losi. Stuurservo's zijn niet aan te slepen, en als je er langer als 10min. mee kunt rijden is het een wonder. Finale van een half uur met 10 losi's, komen er 2 of 3 over de finish. En dat zijn niet diegene met de snelste rondetijden. Wel hebben ze er voor honderden euro's aan hop ups op zitten.

o ja, het is bij een losi niet hoe je er na het rijden mee omgaat, maar meer onder het rijden. Vooral niet te hard en te lang, daar kan hij niet zo goed tegen.

@thedevilsdriver, Ik hoop dat je veel plezier hebt met je aankoop. En inderdaad als je naar een meeting gaat, leer je erg veel.
Vergeet de uitgelobberde gaten in het chassis niet, welke bij de snellere motoren graag voorkomen.
 
Hay Wil,

Uiteraard als HPI Promotor kan je niet anders zeggen dat de HPI's topwagens zijn.....

Maar... de upgrade's voor een HPI (die maar net iets goedkoper zijn dan een Losi) is niet mis om hem rijdend te houden.

- Clutchhouder (smelt)
- Schokbrekers (lekken in de doos al)
- Diff (is snel verrot)
- banden (de Dirtbusters verliezen hun noppen al met stock motor en 10 min. rijden)
- Remmen (doen ze standaard niet)
- kap (die breekt af bij de tankdop)
- Frame (bij een kleine impact al buigt en daarbij een enorme zandschep waardoor je motor alles opzuigt)
- Dogbone's (zijn snel gedraaid of de pennen verlies je / breken af)
- Pinion (bout breekt en tanden breken af
- Spur (kunststof heel snel gestript)

en ik zal nog wel dingetjes vergeten.....

Nee, voor een wagen van dik €1000 is het gewoon troep, je mag dan wel verwachten dat het allemaal opgelost had mogen zijn, gezien de jaren ervaring met de Baja... !!!!
Je kan beter een kloon kopen, en upgraden.. dan heb je voor dezelfde €1000.- een goed aangepaste wagen... ;)

Laat bij de Losi de stuurservo dan misschien te licht zijn, net als bij de HPI...
De uitgelubberde gaten is en productie fout geweest van een oplage.. maar is al lang hersteld.
 
Back
Top