Welke speedboot

Hallo Mede forumgenoten,

Ik ben op zoek naar een nieuwe speedboot. Nu heb ik al een MHZ Micro Iceberg maar deze is mij toch iets te klein. Ik vind de vorm van de boot niet echt belangrijk zolang hij maar rond de 80 cm zit en het maar goed hard gaat (min 80km per uur).

Aangezien ik al een boot heb, heb ik dus al een zender/ontvanger/servo's en een lipo acculader.

Ik heb dus een bootromp, flex-as, motor en regelaar nodig.

Wie kan mij hier mee adviseren?

Ik heb een buget van ong. 400 a 500 euro.

Alvast bedankt!

Groeten

Voor dat budget kun je zeker wat leuks doen. je zou een MHZ Lizard kunnen opbouwen, die halen de 80 wel. het is alleen wel zo dat een hoop mensen die bouwen.

je zou ook eens op het DEP forum of het Xtreme forum kunnen kijken bij de tekoop sectie, daar staan soms ook hele leuke boten tussen. op zo een soort manier ben ik ook aan mijn H&M X-ray gekomen waar ik absoluut nogsteeds geen spijt van heb. Vaak komen ze van ervaren mensen en dan weet je zeker dat hij goed gebouwd is.

Hallo Groeten,

Ook deze romp valt binnen je criteria: arowana-deep-v-mono2-17

Helemaal nu R2Hobbies recentelijk ook een epoxy versie in het assortiment heeft.

Met een bescheiden motorisering loopt deze romp op 4S al ruim 60 km/h, met meer power gaat het nog veel harder...

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Neem lekker een brandstof uitvoering .
Ik heb nog een leuke sprintcat met een 15 cc CMB erin , 77 km tot nu toe zonder afstellingen op de gps gehaald .
Voor minder dan die 4 a 500 heb je m .

D`r staat een mooie Dr. Psycho Cigarette te koop in het te koop deel!

Klopt Lucas , de dr psycho cigarette is nog steeds te koop en een zeer mooi varende boot , kan ook niet anders als je de kwaliteit kent van Ralf (schnippi) levert alleen maar top spul af.

Ik lees dus in iedergeval dat ik genoeg keuze heb. Hier word ik gelukkig wel vrolijk van.

Wat ik ook beetje begrijp is dat jullie mij een mono romp adviseren en dus geen CAT?

Een brandstofboot word het zoiezo niet aangezien mij dat toch iets teveel lawaai maakt.

Ik heb die dr psycho cigarette ook zien staan op het forum maar gaat zoiets ook wel hard?

Iemand ook enig idee wat voor motor/regelaar ik moet halen vanuitgaande een bootje rond de 80cm?

Voor het budget wat je hebt kun je inderdaad leuke dingen doen, zeker omdat je al beschikt over lader zender/ontvanger enzv is het grootse deel van het budget ook echt voor de boot.

ik denk dat voordat we hem verder nog dingen gaan adviseren hem toch eerst maar is moeten gaan vragen naar wat hij opzoek is.

je bent dus opzoek naar een electro boot die sowieso de 80 haalt van ongeveer 80cm lang.

Op wat voor soort water wil je gaan varen? voor ruig water kun je het beste een mono nemen en voor vlak water het beste een Cat/hydro of wat dan ook.

Ben je op zoek naar een lege romp en wil je hem dan zelf opbouwen of wil je graag een boot die al opgebouwd is en waar jij alleen jouw spulletjes in hoeft te schroeven? in het 2e geval zul je moeten kijken bij de te koop secties op verschillende fora.

Houdt er wel ook rekening mee dat je nog lipo's moet kopen voor je budget, die van je Iceberg zullen te klein zijn. mag ik ook vragen welke lader je nu hebt? dat is om te zien of deze wel geschikt is voor grotere accu's

We wachten je reactie af

Groetjes,

Jelmer

Correct me if i'm wrong

Zo`n psycho vaart hartstikke leuk!
Stop dit erin,

Op 4s : Brushless motoren BL3650-KV2300 and 150A ESC Water Cool - eBay (item 150432900935 end time Apr-21-10 21:28:54 PDT)

Op 5s: Brushless motoren BL3656-KV1800 and 150A ESC Water Cool - eBay (item 150434611039 end time Apr-27-10 06:13:03 PDT)
Motorkoppeling 5mm-4,75mm nog nodig, lipo`s (begin eens met 4s evt 5s) erin en varen maar!
Denk dat je dan voor heel weinig een mooie boot hebt MET mtc hardware!
Verwacht geen wonderen van een motor met reg voor 40$ Maar dan kun je wel varen!

Suc6

Leuke rigger en kan idd sneller zijn ligt wel aan je motorisering , deze rigger is speciaal voor rechte stukken zonder bochten puur voor topsnelheid dus een soort van dragrace-boot .

Maar goed zo ken ik er nog wel een paar die sneller zijn maar geloof me snelheid is niet alles, ik heb met de cigarette demo gevaren tijdens sail kampen tegen veel snellere catjes die overpowerd waren en niet fatsoenlijk de bochten konden nemen laat staan op snelheid konden komen (gaat gauw vervelen hoor), resultaat ik voer meer rondjes met en mindere snelheid door een veel stabieler vaargedrag.

Maar wat weet ik er nou verder van toch ?

Beste Jelmer,

Het is de bedoeling op voornamelijk vlak water te gaan varen. Ik zit dus te denken aan een CAT. een Rigger vind ik zelfs niks (gaat wel geweldig hard maar heb liever een normale boot).

Ik ben opzoek naar of een set van iemand (romp/motor/regelaar/flex-as) of een romp waar de flexas\roer al ingebouwd zijn. dan kan ik de motor/regelaar naar mijn eigen smaak aanpassen.

Ik hou er idd alwel rekening mee dat ik nieuwe accu's moet kopen voor mijn buget aangezien er in mijn Iceberg nu een 2000mAh lipo accu zit van graupner (3S)

Heb ook even opgezocht welke acculader ik heb en dat is:

GT POWER RC 606-D

deze kan tot 6A laden en max 6 cellen

extra info GT POWER A606-D 12V/230V 6 Amp Balance charger LiPo and Nimh etc: Demon Products

Alvast bedankt.

GRTZ Pieter

Hey,

Die lader die je hebt is helemaal ok, daar kun je ook 6s accu's mee laden met 6A dus dat is helemaal goed.

verder kan ik je helaas niet adviseren in een Cat, daar gaan Juriaan meer over:p ik zou sowiesow de tekoop gedeelten van diverse fora even in de gaten houden.

Oke man!

Blij te horen dat ik in iedergeval een goede Lader heb voor de wat grotere boten.

Ik ga idd de forums maar eens in de gate houden en wie weet komt mijn nieuwe boot snel op mijn pad.

Ben der wel achter dat ik denk toch ga voor een CAT. Dit aangezien ik het wel leuke boten vindt.

Ik had een leuke cat te koop maar helaas gaat deze naar duitsland, ben nu bezig met een 110cm cat op te bouwen welke straks ook in de verkoop gaat(zonder electronica)

mvg

michiel

Ow dat is jammer ben ik net te laat:(

110 cm vind ik net iets aan de grote kant.
Mijn voorkeur gaat toch liever naar een boot van ong 80cm.

Ben dan van plan om met 6S te gaan varen.
iets wat na mijn idee goed hard gaat.

Als je iemand weet die nog een leuke romp te koop weet hou ik me natuurlijk altijd aanbevolen.

groetjes

Goed Rc vliegtuig van onder de 80 euro

Wie weet waar ik een goed rc vliegtuig kan kopen van onder de 80 euro voor beginners.

Back