Welke speedboot?

• Topicstarter Topicstarter Floor
  • Startdatum Startdatum
45 km/h is al hard op het water..
veel hoor je er zeggen jah die van mij gaat 60 .. tot je er gps in stopt en schijnt dat ze in 1 keer pas 40 varen.

en zeg maar zo zie de 45 maar te halen zonder ervaring.

en dat 15 19 verschil.
ik doe het nu 11 jaar en vaar bijna elke dag als het mogelijk is.

verder is het niet verandwoord als jij schade maakt met je boot etc etc ..
want denk dan eens aan een verzekering.

begin lekker met een rap modelbootje ( zoiets als de magin one)
die vaart standaard al 40 en is op te tunen tot 70 km/h maar dan ben je wel een paar 100 euro verder

greetz jaimy

Ik weet dat dat best hard is op het water maar er is een mogelijk tot echt hard varen op het water en die kans wil ik graag nemen.
Als ik een boot koop die 40 gaat ben ik mss 150 euro ofzo kwijt en dan moet ik hem nog tunen voor een paar 100 euro.. kan ik beter meteen een boot kopen voor hetzelfde geld die 70/80 km/h vaart en gewoon niet meteen vol gas varen maar gewoon rustig beginnen en steeds sneller opbouwen.. anders moet ik allemaal gaan tunen enzo..

heb van het weekend in kampen een lizard van een beginnende boot bestuurde. het gras zien maaien. hij heeft ook een boot gekocht die gelijk rond de 70 kan. veel oefen dus 8O

Maar goed is niet mijn geld of verantwoordelijkheid.

begin gewoon met een leuke snelheid en leer goed varen.
als je naar een paar keer varen je boot met 80 tegen de steiger gooid. ben je veel geld kwijt, en met een beetje pech mag je de schade ook nog gaan betalen die je gemaakt heb. je bent er niet voor verzekerd.

gr jasper

je bent verzekert zolang je boot op het drogen ligt zodra het vaart is het allemaal eigen verandwoording en jij bent minderjaarig dus ligt de verandwoording bij je ouders.

dus stel je bent aan het varen en door de weinig ervarig gaat het mis met je boot en die vliegt de kant op en raakt een toeschouwer..
geloof me dat je dan een groot probleem hebt.

dus eerst ervaring opdoen voor je een boot neemt die 70 a 80 kan varen

Moet dat maar eerst gebeuren.. als je gaat denken dat je op kant zou kunnen varen en dan een toeschouwer zou raken heb je niet zoveel zelfvertrouwen en zal het niet zo goed gaan..
er zijn altijd overal risico's waar je niet vanuit moet gaan en je moet zo ook niet opzoeken door in een sloot full speed te varen.

Ervaring met zoals?

je moet nooit denken van dat gebeurt mij niet.
want storing heb je altijd wel een keer..
is het niet door een radiogolf die stoort is het wel vocht of achterstalig onderhoud waardoor er condens etc etc kan zijn.

tuurlijk zijn er overal risico's ,
maar als minderjarige moet je die risico's niet gaan nemen.

ook ik heb toen ik minderjarig was fouten gemaakt met boten wat mij heel duur is komen te staan..
en voor dat kan je een hele leuke boot kopen of zoals de meeste bijna 16 jarige een hele leuke scoter.

met boot waar je mee kan gaan beginnen bedoel ik iets als de magin one..
die vaar standaart al zeer leuk.
je doet er een grotere accu in en je gaat al een stuk harder.
je doet er een betere motor in en je vaart rond de 50 km/h (echte kilometer's).

dus wees wijs en begin met een rape beginner's boot en brijd pas uit als je genoeg ervaring er voor hebt..

en denk niet dat we je aanvallen en het je niet gunnen.
maar de meeste hier zijn het ook met me eens dat je het niet moet doem en met een rappe beginner's boot moet beginnen en niet met een hi speed powerboat

Hoi,

ongelukken zitten in een kleine hoek.
Zelfs met de beste en duurste zendsystemen heb je ze.

Ik heb nu krap een maand geleden een boot met 124km/h in de kant gezet, was gelukkig midden in de polder.
op een evenement of in een park heb je voor je het weet een toeschouwer te pakken.

Waar je je opok nog op verkijkt, is als je 2 of 3kg aan boot, tegen je schenen krijgt, dat je er een lelijke botbreuk aan over kan houden ondanks dat je bootje misschien maar 30 of 40 zou gaan......

en al zou je bootje maar langzaam gaan, een vlijmscherpe prop is levensgevaarlijk, ook al staat ie stil..

http://www.quickdrawengines.com/sample_41Y/Page_102x.html

Xander.

80 is misschien wel te hard.. maar 40-50 is weer te zacht ik wil gewoon een boot op een willekeurige brandstof die 60, miss 65 ECHTE kilometers vaart..

tunen hoe ik niet van want heb ik geen verstand van..

Ik wil een boot die niet snel kapot gaat, gewoon goed vaart en geen gezeik!

Maar ff geen gezeik meer over risico's of ervaring etc :wink:

iemand een idee voor een bootje?

Geen verstand van hebben, zal welniks worden dan, je zal je tog moeten verdiepen in de materi's, wil je fatsoenlijk kunnen varen, dat er niet van die topic's komen van, motor start niet, motor vald uit als boot in water gaat etc....

Floor zei:
Maar even geen gezeik meer over risico's of ervaring etc :wink:

iemand een idee voor een bootje?

Lezen.. gaan we weer verder, iemand een idee voor een boot? rond de 60 km/h, brandstof maakt niet uit en prijs ook niet

Is me te groot en prijs wat aan de hoge kant, ik wil kleiner dan of rond de 1 m

Sorry.. verder suggesties?

Hey

ipv deze topic altijd maar bij te vullen met dezelfde vraag , ga even naar www.marktplaats.nl en zoek je iets uit

ga naar 'hobby en vrije tijd' en dan 'modelbouw' (tip gebruik de zoekfunctie)

onthoud wel dat je hier heel wat goed advies gekregen hebt in de topic , opbouwen(klein beginnen en dan zie je wel verder) is veel beter dan ineens alles willen...

maar idd , het is jouw geld en jouw risico

Ciao

Sander

Ik vraag alleen of iemand een goed advies heeft voor mij voor een bootje.. en ik heb me wensen ff laten weten

oke we weten je wensen
Maar je zegt dat het buget niet uitmaakt. er zijn genoeg voorstellen gedaan.
als je zegt dat je 400 euro te besteden hebt. is het duidelijk. weet je gelijk waar jij en een ander die ook meedenkt, waar hij aan toe is.

Als je 400 euro te besteden hebt en je hebt verder nog niks (lader zender boot ) kom je voor 400 euro niet aan je 60 kmp. of doorsparen of op de modelbouwmarkt een pragtige magin one halen er staat er nu 1 te koop.

gr jasper

Ik wil juist graag een goed lopend tweede hans i.p.v. van een gloed nieuwe

wat heb je zelf al liggen kwa rc spullen

want echt complete set's zijn er haast nooit 2e hands

en wat wil je pricies.
mono - hydro- eco(fsr) - catamaran.
elektro - benzine - nitro.

op wat voor water wil je varen.
ruig - beetje golf - glad.

wat is je max budget.
want dan kijk ik ook even voor je rond.

greetz jaimy