Welke spullen allemaal nodig om hem te laten vliegen?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door j_molenaar, 1 feb 2015.

  1. j_molenaar

    j_molenaar

    Lid geworden:
    1 feb 2015
    Berichten:
    4
    Hallo mede Modelvliegers,

    ik ben aan het zoeken en aan het zoeken geweest maar kan niet precies vinden wat ik allemaal nodig heb en hoe het werkt.
    misschien dat jullie mij de uitkomst bieden.
    ik weet dat ik engine's, servo's, en een ontvanger en receiver nodig heb maar hoe werkt het allemaal precies en wat past bij elkaar?
    ik moet sowiezo iets voor deze engine's de onderdelen hebben:

    link :D:D
     
  2. mawi 1.

    mawi 1.

    Lid geworden:
    15 jan 2012
    Berichten:
    222
    Locatie:
    Oss Noordbrabant
    Beste J Molenaar als eerste heb je een zender(transmitter) en een ontvanger(receiver)
    nodig maar dat is je eigen keus kwa butget maar ik zou dus minimaal wel een zes kanaals
    nemen want anders kom je al snel te kort.Voor deze EDF(motor) heb je ook een 30 amp
    regelaar nodig maar daar zijn er ook genoeg van te koop bij HK ik zelf heb hele goede
    ervaringen met HK Yep regelaars maar bestel er dan ook een programmeer kaartje bij.
    Ook heb je eenLipo accu nodig(3S) en een speciale lipo lader,lipo,s kunnen NIET met een
    andere lader opgeladen worden,eengoede lader om mee te beginnen is de Imax B6 maar
    neem dan wel de originele (GENUINE) en een met een 230V aansluiting anders moet je
    weer een aparte voeding, servo,s is ook je eigen keus afhankelijk van de maat welke je kwijt kan in je toestel staan er in elke prijs klasse genoeg op de site.

    succes Gr Giel
     
  3. j_molenaar

    j_molenaar

    Lid geworden:
    1 feb 2015
    Berichten:
    4
    Dank u wel voor het reageren op mijn bericht,

    nu heb ik alleen nog een paar vragen,
    hoe werkt zo'n programmeer kaartje precies en hoe weet ik welke programmeer kaart bij welke regelaar hoort?

    Gr, Jef.
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Ga naar een modelvliegvereniging. Daar kunnen ze al je vragen beantwoorden en kan je het vliegen in de praktijk zien. Ook kunnen ze je helpen bij het kiezen van een voor jou geschikt vliegtuig en je verder helpen bij je eerste schreden op het modelvliegpad.
     
  5. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Lees eerst dit door: welk-vliegtuig-om-mee-te-beginnen


    En daarna eigenlijk alle sticky's in het beginnersforum.

    Het klinkt cru, maar als je niet weet wat een servo is dan is een EDF vliegtuig ECHT niet iets voor jou...
    Dat wil niet zeggen dat dit niet behoorlijk een toestel voor jou kan worden, mits je geen stappen overslaat.
    De beste tip is al voorbij gekomen: ga naar een club.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 nov 2015
  6. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Met alle respect, maar ik hoop dat de Topicstarter inmiddels al wel doorheeft dat het vliegen met een doorgaans RC model vliegtuig niet effe 1.2.3 te doen is zonder binnen 1 minuut te crashen als beginnend piloot.
    Of ik moet er zwaar naastzitten en heeft hij inmiddels al de nodige ervaring en vlieguren achter de kiezen, maar dat haal ik niet uit zijn verhaal.
    Sukses ik hem wens en doorzetten het devies is.
    Vr Gr E
     
  7. j_molenaar

    j_molenaar

    Lid geworden:
    1 feb 2015
    Berichten:
    4
    nou ja kijk tuurlijk weet ik wel wat servo's en dergelijke zijn, en tuurlijk wil ik het nog leren en ga ik er voor.
    Maar waarom ik dit wil weten is voor het programmeren van mijn zelfbouwproject.
    En dan gaan mensen nu waarschijnlijk reageren van begin met een beginners vliegtuig,
    geloof me dat ga ik ook echt wel doen.
     

Deel Deze Pagina