Welke stekkers gebruiken de profs

Ik heb laatst dean connectors gemonteerd op mijn Truck.
Na een paar keer rijden maakte ze al slecht contact en heb ik ze verwijderd.

Snap niet hoe dat al kan na paar keer rijden. Rijd met MAAR 2s lipos.

Welke stekkers gebruiken jullie op je auto?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik gewoon de traxxas stekkers. Maakt eigenlijk vrij weinig uit welke stekkers je gebruikt. Deans zijn ook prima. Alleen Tamiya zou ik niet aanraden. Alleen als er wat minder stroom loopt.

Ik ben heel erg tevreden met XT-90 connectors. Ik had eerst ook Deans, maar die verkoolden meteen waardoor ik geen contact meer had.

Je zou inderdaad ook voor Traxxas of gewoon bullet connectors kunnen gaan.

(XT-90 is ook bullet, maar dan met een omhulsel)

Traxxas stekkers of EC-5 heb ik ook goede verhalen over gehoord. Zitten ook op de nieuwe Losi 1/6 electro onroad. Dus bij Losi verwachten ze dat de stromen er wel door kunnen.

ik gebruikte eerst losse gold plugs, vond ik zo'n gedoe, ook goed opletten dat ze elkaar niet per ongeluk aanraakten enzo, zeker met mijn soldeerkunsten :D
Nu eigenlijk altijd EC5, nog nooit problemen mee gehad :)

Ik heb nu tijdelijk gewoon kabelschoenen eraan gedaan. Werkt prima alleen gedoe inderdaad met wisselen. Heb aan de plus een vrouwtje en min een mannetje. Dus kunnen ze niet kortsluiten. Snap niks van die deans die ik heb. Slecht contact na paar keer rijden. Ga denk ik voor xt90. Die zijn mooi rond dus goed contact.

Wat bedoel je met kabelschoenen?
Ik gebruik deans voor 1/8 brushless, was me zo aangeraden. Voorlopig nog niets van verkoling of zo gehad. Voorlopig max op 4S gereden. Misschien is er nog kwaliteitsverschil in deans van merk tot merk?

Ik heb connectoren die ik gewoon rechtstreeks in de accu steek. Op de esc zitten de kabels vastgesoldeerd.
Beter kan niet en nooit problemen mee gehad.

Wel goed solderen met een goeie bout, dat is ook al een kunst...

@ShadesInBlack kabelschoenen worden in de 1:1 auto's vaak gebruikt volgens mij:
kabelschoenen-connectors-kabel-aftak.jpg

Ik heb ook deans gehad op mijn Stampede 4x4, na een paar packs gaven deze al problemen, verwisseld voor EC5 en nooit meer problemen gehad

Ik heb laatst dean connectors gemonteerd op mijn Truck.
Na een paar keer rijden maakte ze al slecht contact en heb ik ze verwijderd.

Op 2S en slecht contact ?, wat bedoel je ermee?, hoe weet je dat ze slecht contact maken ?

Ik heb nu tijdelijk gewoon kabelschoenen eraan gedaan.
Als deans slecht contact maken is een kabelschoen helemaal slecht , slechter kan je niet hebben , en pas op voor brand wonden , want kabel schoen kunnen aardig warm worden , doordat de draad er niet aan gesoldeerd is en het materiaal slecht hoge stromen kan door laten.

Werkt prima alleen gedoe inderdaad met wisselen. Snap niks van die deans die ik heb. Slecht contact na paar keer rijden.
wederom dezelfde vraag , heb je zelf deze gesoldeerd ?, dat ze een beetje zwart worden is niet erg ,heb je met elke stekker die je monteert ook .

leesvoer :

http://www.tjinguytech.com/reviews/rc-connectors

Laatst bewerkt:
Deans maken slecht contact.
Kabelschoen maakt goed contact.
Solderen of fijn knijpen met kabelschoentang. Maakt geen verschil.

Deans maken slecht contact.
Kabelschoen maakt goed contact.
Solderen of fijn knijpen met kabelschoentang. Maakt geen verschil.

Suc6 met de andere draadjes en vragen , je vraagt hulp , maar bent ongeduldig en voor elke "scheet" die je dwars zit ga je gelijk weer thread's openen, ipv eens gewoon wat topics te lezen met tips en trucs ......

Jammer ,maar zo ben je straks erg snel " klaar" met de hobby....

Suc6 met de andere draadjes en vragen , je vraagt hulp , maar bent ongeduldig en voor elke "scheet" die je dwars zit ga je gelijk weer thread's openen, ipv eens gewoon wat topics te lezen met tips en trucs ......

Jammer ,maar zo ben je straks erg snel " klaar" met de hobby....
Blijkbaar reageer jij op elke scheet.
Je zult erdoor aangetrokken worden.

Je hebt geen antwoorden op normale vragen.

de adviezen hier deugen allemaal niet, zoek eerst uit hoeveel stroom er door jou systeem loopt, dus even meten en dan zoeken naar de juiste stekker. er circuleert hier op het forum ergens een lijst met stekkers en hoeveel stroom ze kunnen verwerken.

Hier vind je een lijst met stekkers en hoeveel stroom ze aan kunnen.
http://www.elektromodellflug.de/hochstrom-st.-bu..html

Laatst bewerkt:
Ik gebruik al jaren deans, zowel op mijn racequad, mamba monster, ..... Alles wat ik heb. Nooit problemen gehad. Kan best zijn dat je niet degelijk soldeert.Beste is om echt alles goed warm te laten worden en zorgen dat het soldeer goed kan vloeien dmv soldeervet. Als je soldeer na hard worden blinkt heb je goed gedaan, wordt dit eerder mat dan is het niet warm genoeg geweest en kans dat je inderdaad slechter stromen kan doorlaten.Andere optie voor mij zou xt connectoren zijn. Ook nooit problemen mee gehad. Een kennis zweert dan weer bij bullet connectors,ook geen problemen.Uit ervaring weet ik ook dat verschillende soorten soldeertin ook anders reageren, heb er van op mijn werk,van mijn vader en zelf aangekochte in de doe het zelf zaak. Heb niet direct de naam bij de hand maar de beste vind ik momenteel die blauwe kokertjes met rode dop uit de doe het zelf zaak. ( voor micro elektronica staat erop geloof ik) Die anderen werken wel maar vloeien iets minder goed. Een degelijke soldeerbout of station helpt hier ook, liefst temp instelbaar. Dit kan ook de reden zijn waardoor die andere bij mij niet goed werken.

Laatst bewerkt:
Soldeervet is normaal gezien niet nodig als je een goede soldeerbout of soldeerstation hebt?
Ik denk dat het merk Griffin/Griffon oid is?
Dat heeft geloof ik al een harskern, dus daardoor gaat het ook al makkelijker?
Zelf vind ik bullets erg fijn, EC5's zijn in principe ook bullets, alleen in een groter huis dus makkelijker los te halen.

Maar inderdaad, goed solderen is een zeer belangrijk ding voor een goede connectie.

Back