Welke stekkers gebruiken we tussen Lipo - ESC ?

hallo,

even een beginnersvraagje:

hoe soldeer ik die gouden stekkertjes ? Ik heb er met van die rode dubbele houdertjes. Klikken de stekkertjes in de houder ? zoja langs welke kan moet ik ze inbrengen dan ?

thx

Het rode houdertje kan je ook weglaten en in plaats daarvan krimpkous te gebruiken voor de isolatie ....

Maar "normaal" haal je de draadjes door het houdertje (in het kleinste gat het vrouwtje, en in het ruime gat komt het mannetje) ..... de stekertjes solderen en dan terug in de houder drukken ......

Die hulsjes gebruiken bij de 2 mm goldstekkers is nog een aardig probleem! Het hoort zoals Dirk schreef. Maar de kabeltjes van bijv. mijn regelaar, maar ook van mijn accu's zijn te dik om door die hulsjes te duwen! Uitboren kan niet (heb ik geprobeerd) omdat de goldstekker zelf dan niet meer in je hulsje klemt. Zoals al eerder geadviseerd, heb ik het hulsje dus weg gelaten. Het heeft z'n voordelen en zijn nadelen. Om kortsluiting te voorkomen, heb ik een 4 mm plugje (voorzien van een krimpkousje in de juiste kleur) over het mannetje geschoven.

ssassen zei:
Nou, zo heet wordt de soep niet gegeten hoor, de contactovergangsweerstand van een JST connector is laag genoeg om continuestromen van 10A toe te laten, alleen heeft de stekker geen plaats voor voldoende dik koperdraad om het ook fysiek tot een sterke verbinding te maken, maximaal raak je ~1-mm doorsnee draad kwijt wat prima is voor korte verbindingen tot zo'n 15-cm, zonder dat de twee draden (inclusief isolatie) samen breder zijn dan de stekker, en de stekker dus opeens het fysiek zwakste punt wordt. Voorwaarde is ook dat de JST connector geklemd én gesoldeerd is, gewoon even samenknijpen met een combinatietang (hele volksstammen doen 't zo) is dus géén goede verbinding. Daarnaast is 't zorg om de contacten schoon te houden.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

ik heb bijna al mijn klein elktro vliegtuigen de meeste zitten ronde de 10 ampère continu en klein spul met JSt stekker waaronder eentje een buiten shocky die door een jst stekker meer dan 15 ampere continu en maximaal 20 ampere er door heen jaagt en bij mij blijft de stekker gewoon koud en een klein beetje warm na het leegvliegen van een lipo accu vliegtijd ongeveer 15 minuten volgas 10 minuten dus ze kunnen hogere stromen aan
maar misschien dat een andere stekker efficiënter zijn

misschien is deze link al een keer geplaatst hier op dit forum maar voor een hoop mensen toch handig
Hier zie je in één oogopslag de meest gangbare stekkers met hun nominaal toegelaten ampères
http://www.elektromodellflug.de/hochstromst/hochstromstecker.htm

Back