Z
Zoef
Guest
Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij de keuze van sub c cellen voor het samenstellen van een racepack voor een 1/10 buggy.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Deze accu's zouden er bijvoorbeeld heel goed in passen:
http://www.modelboullen-4300-mah-competition-wedstrijd-accus.html
Groet Robert
Een buggy.... ofwel gewoon een 6-cellen pakket.
Deze accu's zouden er bijvoorbeeld heel goed in passen:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/accu-laad-techniek/ik spam mijn advertentie, en dat mag niet....
Groet Robert
samenstellen of aanschaf?
waar is het voor?
bij autos wordt over het algemeen 7,2v gebruikt
Ja bij zelf solderen moet je goed weten waar je mee bezig bent en het is niet duidelijk of je ervaring hebt.Ik wil zelf een race pack samenstellen. Het gaat idd om 7,2 V.
De vraag is: waarop moet ik letten bij aanschaf van deze cellen zodat ik een goed racepack kan samenstellen.
O.m de volgende vragen zijn voor mij belangrijk:
Ik heb begrepen dat de keuze van de cellen ook met een interne lage weerstand te maken heeft, maar wat is laag?
Ook begreep ik dat gematchte cellen belangrijk zijn maar wat is dat en hoe krijg/controlleer ik die?
Welk vermogen is hierbij belangrijk, het max ontladings vermogen of het vermogen per uur?
waarom zelf samenstellen als ze ook te koop zijn als pack?
tevens ga je wedstrijd rijden of hobby?
Ja bij zelf solderen moet je goed weten waar je mee bezig bent en het is niet duidelijk of je ervaring hebt.
Wat een lage interne weerstand is niet zo belangrijk maar cellen met een lage weerstand kunnen een hogere stroom verdragen bij laden en ontladen en zijn dus geschikt voor zwaardere belasting zoals in model autos.
Gewone oplaadbare cellen zoals in de supermarkt worden verkocht worden sneller warm bij grotere stromen dus meer geschikt voor zaklantaarns.
Matchen van cellen doe je door er meer van te kopen en de meest gelijkwaardige door testen uit te selecteren.
Het max onladings vermogen is het belangrijkste.
Het vermogen per uur of beter gezegt de capaciteit is belangrijk als je een langere tijd wilt rijden.![]()
De spanning op de cel tijdens laden(en ontladen)is de indicatie voor de lader om de laadtoestand te meten en het laden op het juiste moment te beeindigen.Je geeft aan matchen doe je door te testen, maar welke waarde meet ik dan? is dat het voltage van een volle cel? En moet dit gelijk zijn of binnen bepaalde marges?