B
bjorn1992
Guest
Hallo,
Ik ben een echt beginnerling in modelvliegen..
Ondanks dat, ben ik al wel een aantal jaren actief in het bouwen van miniatuuren end...
Maar nu heb ik mijn zinnen gezet op het bouwen van een RC modelvliegtuigje ( een trainer ), waarin ik een coxmotortje ( .051 ) kan bouwen.
Het hoeft niet allemaal kant en klaar erin te kunnen, want ik houd wel van een uitdaging, maar het gaat er meer om van:
Omdat ik die in bezit heb, EN ik heb er een carburateurtje voor gemaakt zodat het gas met een servo te besturen is ( ook al een projectje van mij! )
Ik wil ook graag alles een beetje goedkoop houden, dus ik hoop niet dat jullie met van die €100 bouwpakketen aankomen, want ik moet dus ook nog servo'tjes, ontvanger, accu en ga zo maar door aanschaffen.
Ik hoor 't wel, en alle commentaar is welkom
Bij voorbaad dank,
Bjorn
Ik ben een echt beginnerling in modelvliegen..
Ondanks dat, ben ik al wel een aantal jaren actief in het bouwen van miniatuuren end...
Maar nu heb ik mijn zinnen gezet op het bouwen van een RC modelvliegtuigje ( een trainer ), waarin ik een coxmotortje ( .051 ) kan bouwen.
Het hoeft niet allemaal kant en klaar erin te kunnen, want ik houd wel van een uitdaging, maar het gaat er meer om van:
- Een coxmotortje is natuurlijk wel wat zwaarder als een elektromotortje wat je voorin de neus kunt zetten.
- Is misschien wel een cox .051 motortje sterk genoeg voor een bepaald type?
- Het moet een trainer zijn, waarin genoeg ruimte aanwezig is om een brandstoftankje, een servo'tje voor de gasregeling end. kwijt te kunnen.
- Ga zo maar door ( er zullen ongetweifeld wel meer van dat soort dingen zijn, maar dat weten jullie beter )
Omdat ik die in bezit heb, EN ik heb er een carburateurtje voor gemaakt zodat het gas met een servo te besturen is ( ook al een projectje van mij! )
Ik wil ook graag alles een beetje goedkoop houden, dus ik hoop niet dat jullie met van die €100 bouwpakketen aankomen, want ik moet dus ook nog servo'tjes, ontvanger, accu en ga zo maar door aanschaffen.
Ik hoor 't wel, en alle commentaar is welkom

Bij voorbaad dank,
Bjorn