Welke upgrades voor Savage Flux?

• Topicstarter Topicstarter roelypopper
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

roelypopper

Guest
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een HPI Savage Flux HP gekocht. Ik wil deze graag upgraden maar ik weet niet welke upgrades het beste zijn.
Op mijn savage zitten al:
Volledige bulletproof drivetrain en diffs.
Swaybars
RPM skidplate
Proline badlands op Axial Dishwheels
LRP 2.4 ghz.

De bedoeling is niet dat hij er gaaf uit gaat zien, hoewel dat ook leuk is, maar vooral dat hij sterker wordt.

Gewoon upgraden naarmate de auto kapot gaat. RPM armen en betere TVP's, zoals van bijvoorbeeld FLM, worden veel gebruikt.

ps. Z'n vraag kan overigens ook goed in het Algemene Savage Flux topic vind je niet? Daar had je wellicht al antwoord kunnen vinden op je vraag.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon upgraden naarmate de auto kapot gaat. RPM armen en betere TVP's, zoals van bijvoorbeeld FLM, worden veel gebruikt.

ps. Z'n vraag kan overigens ook goed in het Algemene Savage Flux topic vind je niet? Daar had je wellicht al antwoord kunnen vinden op je vraag.

Bedankt voor je reactie.
Dat algemene savage topic is 250+ pagina's, hoe moet ik daar een passende upgrade vinden:confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
Met de volgende ingredienten kom je een heel eind: het juiste topic, de zoekfunctie, een beetje geduld, en de wil om te lezen. Succes!

+1 voor Dudderie.
Los van het zoeken had je je vraag ook gewoon daar kunnen stellen om het forum overzichtelijk te houden.

ff off-topic
Hoelang duurt het voordat RC-monster die FLM tvps versturen?
Ik heb ong 2 weken geleden besteld daar, nog stees niks van verzending gehoord.

Best een rare vraag, tenzij iemand van ons daar werkt! ;-)
Dan is het een grote kans dat het bij de douane ligt en jij van de week een mooie brief in de bus krijgt.

ff off-topic
Hoelang duurt het voordat RC-monster die FLM tvps versturen?
Ik heb ong 2 weken geleden besteld daar, nog stees niks van verzending gehoord.

Ik heb eergisteren daar iets besteld en dat is gisteren verstuurt. Helaas wel naar de Nederlandse Antillen maar dat mag de pret niet drukken.

hmm het enige wat ik had ontvangen heb is een bevestigings email dat de betaling is ontvangen..
Heb voor de rest niks meer van hun gehoord. Die gasten reageren ook niet op mijn email. Wacht nog max 1 week af, anders ga ik maar bij Paypal cancelen.

@leo, hahaha Hoogvliet ligt toch echt hier in NL. Ik ben bang dat je nog langer kan wacht dan bij mij.

2 weken is nog niks joh, doen ze bij paypal niks aan.
cancelen kun je pas na 40 dagen doen dacht ik.

doane misschien?
Dan duurt t ook vaak lang, maar ik gok erop dat het volgende week bij je aan de deur staat. Weet niet of je voor veel geld heb besteld?
Kun je misschien ook nog een formuliertje invullen en bijlappen.

Ik zou zeker de gasvinger fine tunen:yes:.
Trek je vinger iets te ver naar achter en je ligt alweer op zijn dak:p.
Vorige week met de savage van wen gereden wat een geweld zeg

Maar wel een echte basher/jumper.
En vond hem ook degelijk/oersterk.
Die van wen heeft wel wat hopups dus van een stock kan ik het niet zeggen.
Maar ik vond het vooral veel fun om hem te rijden.

Westcost

Bij Leo heeft die tenminste nog een verzend bevestiging gekregen. Ik heb nog niks van hun gehoord, dus ga er ook vanuit dat ze het nog niet hebben verstuurd.
Ik heb die tvps nodig en nog een setje swaybars. Hopelijk rijdt die dan wat beter.
Maar een savage is om te bashen. Rondjes rijden doe ik wel met de revo.

ik ga eerst stock rijden en dan kijk ik wel wat er nodig is. Heb wel de swaybar besteld maar voor de rest zie ik wel. Wat er kapot gaat ligt aan je rijstijl. Zonde om voor 200 euro aan reserve onderdelen te kopen en die een hele tijd niet nodig te zijn of misschien wel helemaal niet.
Je zegt dat je een skidplate hebt, die past toch niet zonder mod onder de savage?

ik ga eerst stock rijden en dan kijk ik wel wat er nodig is. Heb wel de swaybar besteld maar voor de rest zie ik wel. Wat er kapot gaat ligt aan je rijstijl. Zonde om voor 200 euro aan reserve onderdelen te kopen en die een hele tijd niet nodig te zijn of misschien wel helemaal niet.
Je zegt dat je een skidplate hebt, die past toch niet zonder mod onder de savage?

rpm heeft volgens mij speciale skitplates voor de flux.
De grootste verbeteringen in rij gedrag zijn:
XL maken
swaybars
beter banden met offset velgen.

XL weet ik nog niet of ik dat wel wil, vind het ding al zo groot.
Swaybar - check
Banden, als ze op zijn koop ik betere banden (zal niet lang duren dus...) check

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back