Welke van de 2?

Die van Aviomodelli is zo te zien ietsjes groter maar ondanks dat iets lichter.
De kist van Top-Flite daarentegen is veel schaalgetrouwer.

Als ik zou moeten kiezen zou ik gaan voor die van Top-Flite.

De cardinal heeft een kunststof romp en styro vleugel.

Die zou ik niet nemen als je schaal wil bouwen .

En bij TF krijg je schaal spullen voor de Cessna.

Mvg Johan

Ik heb een aantal jaren geleden de cessna van top-flite gebouwd,
zeer hoge kwaliteit hout en heel mooi schaal te bouwen!!

Je raad het al ik zou voor die van topflite gaan:D

succes

gr. leander

Ik wil een 20cc of 26cc benzine motor gaan gebruiken voor de Cessna(ik heb een hekel aan nitro motoren) maar weet iemand of dat mogelijk is op een van deze kisten?

Die is goedkoper als de zg 20

En omdat je er een andere uitlaat voor moet kopen is hij gelijk weer een stuk duurder. :rolling:

Ik vlieg bv een 2,45m Piper met ZG-20 en standaard potje .

Is te horen en te zien op de piper en flyinn dit weekend bij ons. :cool:

Mvg Johan

Daar komt bij dat een 30cc benzine motor veel te veel vermogen heeft, dan is deze kist niet meer schaal te vliegen:(

leander

Daar komt bij dat een 30cc benzine motor veel te veel vermogen heeft, dan is deze kist niet meer schaal te vliegen:(

leander

Je hoeft ook niet altijd vol gas te vliegen... Propkeuze doet ook veel

Ik vind persoonlijk de cardinal het mooiere model. Maar ik vlieg wel liever houtbouw..

Topflite, alhoewel de cessna skymaster van Aviomodelli die ik aan het bouwen ben vwb laserwerk en houtkwaliteit ook prima is

Naar mijn idee een goede keuze..

Als ik je een tip mag geven.? Zou ik als ik jou was de 2 servo's die (volgens de handleiding) in de neus moeten komen verplaatsen, want daar kan je achteraf niet meer bij

Succes met de bouw!!

Ha ha, nergens dus, heb in het begin van de bouw nog wel wat foto's gemaakt maar later niet meer. ik ben er nu 10 maanden mee bezig en is bijna klaar
als hij klaar is laat ik wel wat zien, ben het nog niet met mezelf eens over de uiteindelijke uitvoering, civiel of militair.

dus......

Back