welke verhouding voor de duiktank???

hoi snorkelende techneuten
ik zal me eerst even voorstellen
ik ben Gertan Nijsink uit Rijssen, ik ben service technicus van beroep en ben dus zeer geintresseerd in alles wat met techniek te maken heefd .
ook ben ik ben een vervent model vlieger die al een poos rond loopt om een sub te maken (het blijfd net als vliegen bewegen in een 3 dimentionale wereld)
maar nu loop ik met de vraag welke verhouding de duiktank ten opzichte van het totale volume moet hebben?
en hoe julie de rompen maken( bv de verloren mal methode)
ik ben van plan om de drukmodule van een plexiglas buis te maken maar hoe kom ik aan een plexiglas buis van 125 mm?
kortom julie zullen nog wel eens met een vraag getorpedeerd worden door mij (om maar ik de marine termen te blijven)

Beste Gertan,

Onze grote voorganger de heer Archimedes heeft reeds het antwoord voor je vraag, nl. een lichaam ondergedompeld in een vloeistof ondervindt een opwaartse kracht gelijk aan het gewicht van de verplaatste hoeveelheid vloeistof.

Nu even heel simpel, de inhoud van je duiktank moet bij duiken in water een inhoud hebben gelijk aan het gewicht van dat deel van de duikboot wat boven water moet uitsteken bij varen aan de oppervlakte, hierbij is 1 liter water gelijk aan 1 kilo.

BTW, de snorkel was een uitvinding van een nederlandse marineofficier, de heer Roentgen, waarvan acte.

mvg,

Paul

pksubmar zei:
Beste Gertan,

Onze grote voorganger de heer Archimedes heeft reeds het antwoord voor je vraag, nl. een lichaam ondergedompeld in een vloeistof ondervindt een opwaartse kracht gelijk aan het gewicht van de verplaatste hoeveelheid vloeistof.

Nu even heel simpel, de inhoud van je duiktank moet bij duiken in water een inhoud hebben gelijk aan het gewicht van dat deel van de duikboot wat boven water moet uitsteken bij varen aan de oppervlakte, hierbij is 1 liter water gelijk aan 1 kilo.