welke verhouding voor de duiktank???

Ik weet niets van sensor's heb ik hier ook niets overgeschreven.
En dat is allemaal off topic
Ik dacht dat deze topic over de duiktanks en het meenemen van water in de boot ging.
Deze vraag werd al gesteld,
Waar hadden we het ook al weer over????
Jos

Hein

Hallo,

Wat ik weet van water tussen de rompen is dat een model met volledig drukvaste romp natuurgetrouwer vaart, als ik de Walrus met de U 2540 vergelijk. Onderwatervaren maakt niet uit, dan gedraagd de vloedende romp van de 2540 zich net zo als de Walrus. Bovenwater vaart de walrus veel stabieler, en ook het moment van onder- en op- duiken is realistisch omdat de waterverplaatsing klopt met het drijfvermogen. De 2540 heeft een minder realistisch beeld als de boeg of het heck meer of minder uit het water komen. Ze lijken dan plotseling niets te wegen, door het weggelopen water, en de boot blijft dan een beetje 'hangen' in de beweging. Dit komt vooral door de lange romp af en toe een beetje vreemd over. Ik heb ook het idee dat als de 2540 boven water snelheid maakt er door de stuwing door de voorste spoelpoorten meer water in de vrijvloedende ruimte in de boeg stroomt dan er uit kan, waardoor de boeg snel naar beneden wil.

Hoi Lex,
ik ben het daar ook mee eens wat je schrijft.
Bij mijn 206 zie je dat ook.

Ze lijken dan plotseling niets te wegen, door het weggelopen water, en de boot blijft dan een beetje 'hangen' in de beweging. Dit komt vooral door de lange romp af en toe een beetje vreemd over. Ik heb ook het idee dat als de 2540 boven water snelheid maakt er door de stuwing door de voorste spoelpoorten meer water in de vrijvloedende ruimte in de boeg stroomt dan er uit kan, waardoor de boeg snel naar beneden wil.

Ik haalde dat ook al aan met de werveling van het instromende en uitstromende water.

Hein

mdvn zei:
Hoi Lex,
ik ben het daar ook mee eens wat je schrijft.
Bij mijn 206 zie je dat ook.

Ze lijken dan plotseling niets te wegen, door het weggelopen water, en de boot blijft dan een beetje 'hangen' in de beweging. Dit komt vooral door de lange romp af en toe een beetje vreemd over. Ik heb ook het idee dat als de 2540 boven water snelheid maakt er door de stuwing door de voorste spoelpoorten meer water in de vrijvloedende ruimte in de boeg stroomt dan er uit kan, waardoor de boeg snel naar beneden wil.

Ik haalde dat ook al aan met de werveling van het instromende en uitstromende water.

Hein
Heren,

Grappig dat na enkele berichtjes het originele vraagstuk uit beeld is verdwenen. Al met al niet erg duidelijk voor de vraagsteller, hoe zouden jullie je nu voelen als je, in onze ogen, iets eenvoudigs vraagt en je daarna over technische duitse bouwers, wervelingen in doorvloeiopeningen en al wat dies meer zei in overvloed ziet verschijnen.

Oja, ff dit: hoe bereken je het Reynolds getal voor de vloeistof ter hoogte van de doorvloeiopening?

Paul

Back