Welke vervangingsmotor voor firestorm??

Hallo ik wil binnenkort een andere motor op mijn firestorm zetten maar welke is goed geschikt voor de firestorm??? Ik dacht zelf aan de LRP Z.18S Pro Spec 3.. Weten jullie een andere betere motor?

Mvg, delfin

Dat is een prima keuze! je zou ook kunnen kijken voor een OS .18 motortje, maar die is een stukkie duurder en presteert niet heel veel meer. Ik denk dat die LRP een heel goede keuze is!

Ik heb dit motortje zelf op mijn hpi mt2 gehad.
En het is echt een stap vooruit t.o.v. de standaard hpi motor.
prijs/kwaliteit verhouding is gewoon prima.

beetje oud onderwerp maar toch de moeite waard:

kan ik ook nog gewoon met de standaard uitlaat nog rijden want heb zo niet genoeg geld ervoor want gister is mijn standaard motorblokje overleden (big end gebroken) en vindt het niet de moeite waard om het te repareren... en als ik genoeg geld heb voor een uitlaat welke moet ik dan pakken???? mvg. delfin

oke maar dat is dan wel met een OS blokje...

maar ik heb nog wat rondgekeken op duitse site's kost hij 90 euro en helemaal klaar incl. verzendkosten 102 euro... koop hem toch liever in nederland dan... met service en garantie...

hehe heb het blok ... had in het oude blok (standaard G 3.0 motortje) op 25% gereden op advies van de modelbouwzaak... is dit goed voor de motor of was dit toch te veel van het goede??/ ik vraag dit omdat ik niet wil dat het nieuwe blok ook vastloopt door een te hoge percentage nitro.... zoja welke percentage moet ik dan aanhouden?? weer 16 % net zoals dat ik in mijn oude blok had???/

goedeavond,

heb je het oude blok nu op 16 of 25% gereden? dat is me even niet duidelijk.
25% is over het algemeen wat veel voor een 3cc motor.

Wat zegt de manual?

25% is niet direct een reden mits de motor er voor geconfigureerd is. De percentage nitro is ook bepalend in de ontstekingstiming en als die bij welke motor dan ook niet goed staat kan dat schade geven.

Minder is volgens mij niet zo heel erg. Maar niet lager gaan dan de 16%.

Maar als de motor niet lekker loopt/ optrekt, dan kun je overgaan naar 20%.

weer wat informatie: he ber net 1 liter doorheen en hij loopt als de tierelier... gewoon op 16 %... super hij wil af en toe op zn achterwieldus doet het goed... ik blijf gewoon op 16 rijden want bevalt me goed...

Back