Welke voeding 13.8V 20A moet ik nemen?

Hey,

Ik heb van hobbycity een iCharger 1010B Lilo/LiPo/LiFe/NiMh/NiCad lader liggen waar dus nog een aparte voeding aan moet (je zou zeggen voor dat geld mogen ze dat er wel inbouwen!

Ik heb wat zitten rondkijken en eigenlijk het enige dat ik kan vinden zijn deze:
voeding

Is er iemand bekend met deze voedingen of kunnen jullie me iets anders (in dezelfde prijsklasse, maximaal tot 100 euro) aanraden?

Alle suggesties (tenzij offtopic ;)) zijn welkom!

Hoi Tieske, bedankt voor je snelle reactie!

-edit- ah, nu zie ik hem ook staan... lol
Dank je voor je info, ik heb er eentje besteld bij Quartel in zwolle.
Kosten: 60 euro (ongeveer)

Mocht iemand een betere deal voor me hebben dan hoor ik het natuurlijk graag :)

Laatst bewerkt:
Tieske, bedankt voor de link maar helaas komt daar ook nog verzendkosten overheen (en dan moet je maar afwachten wanneer je hem krijgt ik heb daar eerder 3 weken op onderdelen moeten wachten - terwijl alles op voorraad was).. het scheelt inderdaad een paar euro maar quartel zit hier in Zwolle (wist je natuurlijk ook niet), daar kan ik zo zaterdag even heen rijden..

Cheeta, dat is helaas te weinig volt, op de doos staat 13.8 (en ik durf zelf geen potmeter te plaatsen, daar moet je maar net verstand van hebben, om er 13.2 uit te krijgen dat dan misschien nog niet genoeg is (ik ben echt een electronica leek)

Wel jammer want qua amperage was deze meer dan zwaar genoeg!

Bedankt voor het meedenken weer :)

potmeter zit erin en 13,8v is gestandardiseerd aan een auto accu omdat deze op 13,8v is als die volledig opgeladen is. anders zou een auto accu 12V ook niet werken en juist daar zijn deze laders voor bedoeld.

*field chargers. bedoeld om op een auto accu te kunnen opladen.

met 12v zal die prima werken.

echter ik denk dat de graupner kast een prima keuze is als je hem snel wilt hebben ;)

Is die Graupner ook een field charger dan? Ik heb hem namelijk wél gewoon thuis nodig (heb eventueel wel een omvormer 220 > 12V maargoed nog meer zooi op tafel)
Zou wel mooi zijn als beide mogelijk is zodat ik idd ook op het veld kan laden via de sigarettenaansteker.. Maar 220 is toch prioriteit!

field charger kan je dus altijd thuis gebruiken als er of een 230 aansluiting op zit of met een omvormer (zo doe ik heto ok) mijn lipo heeft een omvormer voor te laden thuis en mijn nicd / nimh lader heeft zowel 230 als 12v aansluiting

Die graupner van mij is gewoon 220 in 13,8 uit. Dus om thuis gemakkelijk een lader te voorzien van de benodigde spanning.
En als er op 't veld 220 V aanwezig is kun je hem daar natuurlijk ook gebruiken.
Een accu ingang zit niet op de voeding. Dit heeft toch ook geen zin. Als je op 't veld alleen een accu ter beschikking hebt sluit je daar toch rechtstreeks je lader op aan.

Als je op 't veld alleen een accu ter beschikking hebt sluit je daar toch rechtstreeks je lader op aan.

Haha, mijn eerste reactie - oh, DUH! Zo zie je maar hoeveel verstand ik van dat spul heb :P
Dan ga ik denk ik maar gewoon voor de graupner (is dat een gestabiliseerde voeding? en is dat nodig?)

20A Lijkt een beetje overdreven maar als ik straks met A123 ga vliegen kun je natuurlijk wél mooi een 2700mAh pakketje in acht minuten vol stampen.. Laadstroom 12C :D En dat honderden keren :)

Voor die prijs krijg je geen gestabiliseerde voeding die zoveel stroom kan leveren. Het is gewoon een goedkope schakelende voeding. En voor mij werkt dat prima. Ik gebruik de voeding met verschillende laders voor NC, NM en lipo's. Nooit problemen mee gehad.

@Cheeta, daarnet nog bij een vliegmaatje geweest, die laadt zelfs twee setjes tegelijk (ok wel op een bak van een voeding waar je U tegen zegt) - 2x 4S1P ~ 2700mAh A123 vol in 8 minuten, 13 seconden.. Kost wat (en hoe!) maar dan heb je ook wat...

Maarja, twee van die pakketjes en er ligt wél even 150 euro op tafel.. Dan zijn lipoos voorlopig toch net iets betaalbaarder ;)

Back