Welke voeding ?

Ik ben pas in het bezit van een Supernova plus lader.
Input is 12 Volt, en nu dan de vraag : Wat voor een voeding heb ik nodig om thuis (220 Volt) accu's te kunnen laden ?
Maakt het Amperage ook nog wat uit ?

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet, Cees

Even thuis goed kijken kan ook helpen, ik gebruik een voedinkje van mijn externe harddisk, amperage is wel erg belangrijk.
Wat voor accu`s ga je laden ?

Ik kan met de supernova alle soorten accu's laden.
Voorlopig ga ik loodaccu's en nimh laden.
De lader kan max. 10 Amh laden, dus de voeding moet dat dan ook kunnen leveren ?

Groet, Cees

het aantal Volt moet het zelfde zijn, het aantal ampère van je transfo ( de voeding ) moet minstens evenveel zijn dan de Supernova, maar het mag meer zijn

Ik heb zelf deze gekozen voor mijn iCharger 1010B+
Deze lader kan ook tot 10A laden en heeft een vermogen van 300W bij 14V. De voeding werkt tot nog toe perfect. Heb er alleen een europese stekker aan moeten maken.

Ik neem aan dat je supernova lader niet precies de 12V nodig heeft? Meestal heb je wel een grotere range, waardoor deze voeding die 14V levert prima is.

Laatst bewerkt:
Zoek even op Ebay naar voedingen van een DELL Optiplex SX260 of SX270, die zijn 12 volt en kunnen 12.5A leveren, ze worden voor een scheintje aangeboden en zijn zeer compact.

De DELL Optiplex SX280 had een 18A voeding.

Het enige wat je moet doen is er andere draden aan solderen en de remote aan massa koppelen.

Ik kan met de supernova alle soorten accu's laden.
Voorlopig ga ik loodaccu's en nimh laden.
De lader kan max. 10 Amh laden, dus de voeding moet dat dan ook kunnen leveren ?

Groet, Cees

Wat bedoel je met "De lader kan max. 10 Amh laden"? Kan de lader een maximaal accu van 10Ah laden of kan de lader met een laadstroom van maximaal 10A laden?

Als het eerste het geval is dan zal de lader waarschijnlijk maximaal met een stroom van 1A kunnen laden en dat gedurende 12 tot 14 uur. Dat komt overeen met een accu van 10Ah. In dit geval is een kleine voeding die iets van 2A kan leveren voldoende.

Is het tweede het geval dan is een veel zwaardere voeding nodig. Je moet rekenen dat de lader zelf ook nog wat stroom nodig heeft en dat er de nodige verliezen zijn dus ga je dan al snel aan een voeding van minimaal 15A denken. De voorgestelde 20A voeding is misschien wat overdreven maar het kan geen kwaad. Zeker als je aan de toekomst denkt. Je weet nooit wat je over een jaar (of 2??) voor accus gaat laden. Wie weet is dan zelfs die 20A voeding nog te klein.

Succes.

Laatst bewerkt:
heb vanavond zelf een voeding gemaakt van een pc voeding .

lader vraagt maximaal7amp dus ook een voeding genomen van 7amp.
heb op de 5v uitgang een lampje gesoldeerd (12v 2w),aangezien de voeding een constante verbruiker nodig heeft om te werken
en op de 12v uitgang dus de connectoren gemaakt voor de lader . de overige draden heb ik afgeknipt en geisoleerd en netjes weggelegd .

de voeding heb ik dus gratis gekregen ,enzo dus voor zeer lowbudget een 12v voeding in elkaar geknutseld .

voorheen deed ik dit met een 12v accu en een accu lader ,wat ik eigenlijk te veel rompslomp vond voor thuis .

de pc voedingen zijn er al voor een euro of 15

Back