Welke volgende Heli moet ik kopen?

• Topicstarter Topicstarter wcrn
  • Startdatum Startdatum
de overstap naar cp is alles behalve evident. Coaxen geven je een richtingsgevoel, en je kan er ook ammekijler nose-in mee oefenen.

De twister ken ik niet, maar de carboon is een mooie beginners cp heli. Je kan er als je wilt nog upgrade parts op plaatsen ook.Bij dezeheb je het voordeel dat je bij albatros gaat, deze zijn echt goe qua herstellingen en zijn bereid je te helpen en uitleg te geven.

Walkera suckt! blijft gewoon van die dinge weg als je in een modelbouwwinkle je stuff kan kopen.

Ik zou btw eerst een FP overwegen als tussenstap. Geloof me vrij dat het je veel frustratie en geld zal sparen :d

Walkera suckt maar het is ideaal spul om mee te leren vliegen ;) Gewoon een FP maakt je klaar voor een CP zodat je daar lekker meer kunt vliegen zonder te crashen.

En die nieuwe kleine dingentjes van Walkera zijn aardig in orde.

ikzelf begon ooit met een HM004 van walkera.
veel mee "gevlogen"... probleem was dat de staart altijd wegdraaide omdat het ZONDER belt was.
neem dus zeker iets MET BELT, en misschien eerst idd FP.

CP is volgens mij wel beter om te hoveren, met fp ga je meer jojo-en..
Walkera is goed genoeg om mee te leren.

Hoe groter de heli hoe stabieler!

en kijk eens naar prijzen vd winkels en dan op internet.
Ik vlieg nu 2de jaar met helis en ben nog NOOIT een winkel binnen geweest. alles via internet.= makkelijker vergelijken etc etc

Beste en enige manier om goed te leren afstellen en vliegen: ga in een club en luister naar hun raad!

denk ook aan de kosten van de spares: bij crash kapot: main rotorblade holder/blades/assen

btw, de meeste upgrades zijn geven meestal geen beter vliegprestaties, enkel je portemonee raakt nog sneller leeg, extra doorverkoopwaarde = 0,0

ik stuur wat links door via PB.

Laatst bewerkt:
beste werner

Zelf vlieg ik met heel veel plezier met de
twister CP gold
Onderdelen zijn goedkoop en goed verkrijgbaar
kortom een goede heli om verder mee te kunnen

mvg huub

Ik ben een grote fan van niet overstappen, gelijk goed doen.
Ik had eerst een 04 (dus fp) toen een King V2, en nu een Trex 500.
Ik zeg niet dat de DF04 een slechte keus was, de king wel. Ik wou wat beters dus had ik dat ook moeten kopen. Toen ik de df04 kocht had ik niet eens zoon behoefte aan heli vliegen maar ik wou gewoon een klein speleding, de perfecte heli. De king vloog wel leuk maar ik kon nauwelijks wat meer ermee dan met de 04,

Wil je graag een 450, 500, 600 size koop dat dan, ga niet 3 tussenstappen doen, geld en (vooral) tijdverspilling.
Het is nu duur maar over een jaar is het nogsteeds duur alleen ben je een jaar verder.

Ik ben het deels met je eens nando. Ik heb zelf de route van coaxiaal naar FP naar CP gevolgt en ik moet zeggen: de FP was veruit de meest leerzame heli. Met een coax leer je een beetje vliegen, maar je bent dan nog echt niet klaar voor een CP heli. Ik denk juist dat het geldt bespaard door eerst een goedkope FP te kopen en daar echt goed mee te leren vliegen.

Je hebt al een coax. Voordeel is dat je dan al 1 (of misschien meerdere) lipo's hebt. Die kan je gewoon weer gebruiken bij een FP-tje. Dus voor 100 euro leer je ontzettend veel. Ik ben met de FP toch wel een aantal keer gecrashed, maar de totale schade over 200 vluchten was 15 euro. Dus dan praat je over 115 euro in totaal. Reken dan maar eens uit hoe vaak je daarvoor kan crashen met een 450 of 500. Niet echt vaak dus.

Als ik terugkijk naar mijn leercurve heb ik misschien spijt van de coaxiaal. Die geeft wel wat huiskamer-fun, maar leert je totaal niet heli-vliegen.

Nu het stuk wat ik met je eens ben nando: koop meteen een goede CP!! Ga, als je al hebt leren vliegen met een FP, geen goedkope CP kopen. Als je een FP beheerst kan je makkelijk een goede CP aan!

Groet, Joost

idd, als je met een FP kan vliegen, (zeker met een 004 bv) dan kan heb je direct een goede basis om met een cp te vliegen.

Ik ben zelf lerende met een FP, heb een HBFP en die vliegt niet echt je van het. Daarnaast heb ik een 4#3B en die vliegt eigenlijk beter.
Als je niet meteen aan de investering van een CP wil gaan en voor weinig geld met een leuke FP zou willen beginnen, ik ben best wel onder de indruk van de Walkera HM 4G1B.

Alvast bedankt voor de vele reakties.

Nog wat aan het surfen geweest op het net, dat maakt de keuze niet eenvoudiger.

Iemand ervaring met een Spirit Fun van Robbe?

laatste tip
kijk in de buurt voor een club of voor mensen die ook leren vliegen.
Koop het zelfde toestel want 1 sneller stukken bij crashes
2 dan is ie beter afgesteld door uitwisseling van hoe en wat.

Koop een populair toestel, als je het nadien wilt verderverkopen krijg je er toch nog iets voor.
Ik ken bv niemand die met robbe vliegt, wel T-rex of raptor
En luister naar de mensen die het weten, doe ik nu ook en dat helpt !

Back