Welke Volt Regulator

Hallo,

Ik ga binnenkort aan mijn 2e 90er en vlieg met mijn Trex700 met de Reactor X een zeer goeie maar erg dure regulator.
Heeft iemand een tip welke ik voor mijn volgende 90er + 2slipo moet gaan gebruiken en waar ik die het beste kan halen?

Gr Martijn

ik vlieg op 2 90er brandstofheli's met de flightpower 8 a regulator .
ben er tevreden mee , goedkoop ook , ik heb ze bij 4rc gekocht

Ik vlieg op mijn TREX700's de zwaarste regulator die ik toen kon vinden:
TURNIGY 8-15A UBEC for Lipoly
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY 8-15A UBEC for Lipoly $15.40

Later bleek uit tests van anderen dat hij ook nog eens erg goed is.
Strakke spanning en weinig elektrostatische emissies.
Ik vlieg er nu ruim een jaar mee en belast hem heftig, vooral nu ik met Flybarless vlieg.
Maar hij wordt niet warm :)

Ik vlieg ook al bijna een jaar met deze regulator probleemloos rond op een 90'er elektro. Goedkoop en toch heel goed en betrouwbaar.
Ik heb er zelf nog aan gemeten met een pick-up spoel en een spektrum analyzer ("spanning als functie van frequentie" meetinstrument) en het afstraalgedrag is minimaal.
Ook heb ik de spanning gemeten onder belasting, die blijft erg netjes constant, maar dat is te verwachten met een smps, die regelt continue de spanning (regellus).
Daarom durfde ik hem zelfs ook nog te gebruiken met 35MHz (nu inmiddels 2.4GHz). Destijds geen enkele storing door deze regulator gehad (wel van de motordraden , maar da's een heel andere verhaal ...).
Hier ook nog een test van Gerd Giese, de elektro guru op RC gebied : **** BEC + SBEC Mesungen
Daar vind je overigens nog meer bec systemen.

succes
Bas

Laatst bewerkt:
Ik gebruik ook een fromeco arizona regulator, nog nooit iets mee mis gegaan.
Maar hetzelfde kan gezegd worden van de Ubec die minder kost.

Beide hebben zich al bewezen en zijn goed spul.

Back