Welke warbird-kit voor electro?

Na wat reacties op soortegelijke vragen en veel speurwerk kan ik geen bevredigend antwoord vinden.. Daarom hier maar een topic geopend...
Ik zoek een warbird. liefst Me-109 of FW 190 die goed te bouwen is voor een niet gigantisch ervaren bouwer en die geschikt is voor electro.
(Of daarvoor geschikt te maken is).
Verder zou het fijn zijn dat ie met 3S Lipo's te vliegen is (als dat even mogelijk is).
Spanwijdte rond de 1,40 (mag ook ietsje groter).
Grondstart moet mogelijk zijn.
Er is gewoon erg weinig te krijgen dat beantwoord aan mijn eisen...Of ik zoek op de verkeerde plekken. is het mogelijk om een brandstofkist om te zetten of kom ik dan meteen uit op 4 tot 5 lipocellen? Wie weet raad, links etc?

Al eens bij RBC Kits gekeken? wel geen ME109 of FW190 maar wel een paar mooie foullproof electro warbirds in het gamma.

Ik vlieg een Protech Stylus E van 1,30 meter en om en bij de 2 kilo met 3 lipos dus het is niet onmiddellijk nodig om naar 4 / 5 cellen te grijpen.

Eigenlijk kun je de dag van vandaag alles electro uitvoeren, hangt er enkel een beetje van af wat je budget is.

Stevo

Electro rond de 140cm span is nu eenmaal pas sinds kort een beetje betaalbaar aan het worden.
Er komen dan ook pas het laatste jaar wat meer lichte kitjes speciaal voor electro in die maat uit...
Hyperion heeft een Mustang in verschillende kleurenschema''s van 120cm span en ze komen eind september met een Japans WOII kistje, de Ki-84 Hayate

Het meeste wat er in de 140cm span nu rondvliegt zijn aangepaste brandstofkitjes.

Als je niet te veel eisen aan schaal stelt is de Kyorho Warbird Serie een leuke optie.

Kyosho heeft een Warbird serie met een spanw van 1400mm is wel voor brandstof maar met 4-5 lipo's prima te vliegen.

Wil je bij 3 Lipo's blijven dan is 1400mm te groot en zijn de RBC model de perfecte keuze.

Ton

Ok, bedankt voor de reacties, zal die mustang van Hyperion eens gaan bekijken. Of misschien toch de birddog of inderdaad wat meer investeren in grotere lipo's en een brandstofkist ombouwen........

heb je al gekeken op staufenbiel?
di verkopen een meshershmidt voor 150euro van span 1.50 met een mega brushless en een 45Aesc.
dat wordt mijn volgend kistje :P

groeten

Jij bedoelt die M 109 van Kyosho, das een ARF, ik wil bouwen :cry: ...zal toch aan gruwelijk dure lipo's moeten denk ik........

njah zeker 4S of 5S, maar je hebt al goedkope ,4S voor 50euro, dus :P

greets

Die is inderdaad niet zo duur maar dan heb je er zeker 2 nodig om een beetje vliegtijd te hebben en 4 om te kunnen doorvliegen...Maar is een optie......
Goed als ik dan uitga van 4s lipo's tot welk gewicht spanwijdte zou ik dan kunnen gaan? En iemand suggestis ervaringen met kits die ook voor een (nog) niet-doorgewinterde modelbouwer te bouwen zijn?

ik zou zeggen met een zware brushless toch een goed 10 minuten full throtlle, dan kun je toch wel zeker gaan tot een span van 1.3 meter of meer, maar dan heb je wel een zware motor nodig :? :P

veel succes awol!

greets

Alles wat je hartje begeert! :D

http://www.skysharkrc.com/

Als je nou eens met één (1) accupakket begint, dan kun je vliegen, en het uitgespaarde geld investeer je in een mooie motor. :P

Kost tegenwoordig ook al niet zo vreselijk veel meer, toch? :?

jan.

@jan, mooie modellen aldaar inderdaad!
Ik ga dit weekend de modelbouwzaken in de buurt eens af, de mustang van great planes lijkt me b.v. wel wat.......Top flite ziet er ook erg goed uit.

Nah....wil electro blijven. Anders moet ik weer investeren in brandstof, startspullen, accuutjes, pluggen etc etc......En ik vind electro mooier, schoner en stiller. Maar goed da's persoonlijk :D

Vandaag Verspaget gebeld en de p-51 van Great Planes laten wegleggen. Morgen kijken hoe de kit eruit ziet maar ik denk dat het 'm wordt...
http://www.verspaget.nl/easyshopmaker/e4_21.gif

Nou wil ik 'm eerst gaan bouwen, samen met mijn pa, en wil ondertussen rustig rondkijken voor motor/regelaar, retracts en servo's. Iemand een aanbeveling??
Wat voor kracht moet een servo in een dergelijke kist hebben?
spanwijdte: 1450 mm
lengte: 1270 mm
gewicht: 2720 gr
Retracts van Robart lees ik veel goeds over maar zijn er alternatieven?
Motorvermogen moet zo zijn dat je er schaal mee kan vliegen en dan nog wel wat power overhebt voor onverwachte situaties....

heb de kit vanmiddag opgehaald. Ziet er allemaal mooi en netjes uit!
Binnenkort aan het bouwen, zal dan ook een bouwdraadje maken. Zal gezien mij ervaring nogal wat vragen hebben en tips en trucs kunnen gebruiken!
Over vragen gesproken, iemand een idee over, servo's, motor/regelaar/lipo-combinatie bij deze kist?

Dat zijn wel tamelijk algemene vragen. :?

Servo's: ik zou zeggen: zelfde type dat je altijd al gebruikt (uitwisselbaar).

Motor en lipo: wat weegt de kist? 8)

Kijk op http://www.kontronik.com/Index2.htm voor wat uitgangspunten.

Kun je misschien beter (ook) op het electro-forum naar vragen.

jan.

Back