Welke warbird-kit voor electro?

Zal de vraag ook in het elektroforum stellen.
Had de specs hierboven al een keertje gepost :D maar hier nog een keertje:

spanwijdte: 1450 mm
lengte: 1270 mm
gewicht: 2720 gr (opgave voor brandstof, ik wil 'm proberen lichter te maken)
Als motorisering wordt een 6,5 of 7,5 cc 2-takt aanbevole. ik zoek dus het electronische equivalent hiervan...

Qua servo's gebruik ik nu 9 grams towerpro's. Maar die zijn echt te licht in deze kist..... Hier standaardservo's gebruiken? Wat voor trekkracht moet ik vanuit gaan?

Een paar servo's van 9 gram of een paar servo's van 20 gram: dat scheelt uiteindelijk maar 50 gram . . .

Je kunt beter op je lijmgebruik en je afwerking letten!

jan.

jan brilman zei:
Een paar servo's van 9 gram of een paar servo's van 20 gram: dat scheelt uiteindelijk maar 50 gram . . .

Je kunt beter op je lijmgebruik en je afwerking letten!

jan.

Ik word niet helemaal begrepen geloof ik..... :?
In de toestellen die ik nu vlieg (allemaal kleintjes of schuimpjes) gebruik ik lichte servo's...met licht bedoel ik ook dat de trekkracht van die servo's niet zo hoog is. Ik ga er van uit dat deze servo's niet geschikt zijn voor een groter en zwaarder vliegtuig. Ik zou dus graag willen weten wat voor type servo's ik moet aanschaffen voor dit toestel. (dit naast de vragen mbt de motorsetup en retracts die ik hierboven al gesteld had)... :D .....

Tja, zijn mijn vragen zo onduidelijk geformuleerd? Is het de onbekendheid met deze kist? Of houdt electro mensen tegen om te reageren?? :?

of ben ik gewoon ongeduldig....... :D

ik zou allesinds geen goedkope nemen, dit omdat de roeren wat zwaarder zijn den de schuimpjes van MPX bv.
ik stel voor om 17 gram servo's te nemen, die best gekogelagerd zijn, ik zou allesinds de duurdere servos van graupner of MPX kopen, die hun tandwielen zijn altijd beter en meestal van ijzer.

greets

kijk, daar kan ik weer wat meer mee....... :D ....dank...

Rectracts voor gebruik op een redelijk glad grasveld voor deze kist...in welke hoek moet ik het dan zoeken?

Voor motor en regelaar kan ik je wel een tip van de hand doen.
Kijk eens bij bichler
Brushless motor een Himax HC3528-1000KV geleverd met alle toebehoren ( daar vragen ze bij AXI extra 15 Euro voor )
deze gebruik ik op 8.4v en trekt 42A statisch 12x8 APCe, na 5min vliegen slecht lauw !

En van regelaar heb daar een simprop een 42A regelaar met mooie cijfers op papier. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

TM

Mmm, die is volgens die site geschikt als vervanging van een 5 cc...wel geschikt voor kisten tot 2,7 kilo (trainers wordt dan gezegd)...misschien toch iets meer power nodig? Wat voor kist gebruik je 'm in?

Ik gebruik hem in een mpx skycat 1m10 span 1,480 kg auw

Mischien heb je iets aan de cyclons ?
http://www.cyclonbrushless.com/cyclon-intro.html

Maar meeste brushless motoren gaan ervan uit van een kleinere kv als de motor groter word. Een buitenlopen van 250gr maakt vaak maar 500tr/v en dan ga je er niet komen met 3S lipo's. Heli motoren van cyclon maken wel meer dan 1000tr/v misschien kom je er dan met 3cellen.

Aan welke propeller en RPM had je dacht ?

Mooie motoren, prijzig maar zeker mooi, 3 cellen dat gaat net niet lukken. Die cyclone 60 lijkt me wel wat....vervangt .60 motoren. Heb in het electroforum (waar ik op aanraden hier ook mijn vraag gepost heb)
deze motor als tip meegekregen:
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=1047
scheelt wel erg veel in prijs, vergeleken b.v. met die cyclones. Zou dan 4s lipo's willen gebruiken 20C, met een 13x11 prop.....en een 60A regelaar.
Zou dat vooruit komen?

In de FMT van een paar maanden geleden stond een uitgebreide test van motoren die volgens mij prima geschikt zijn voor deze kist.

Back