Welke zeilboot?

• Topicstarter Topicstarter Justin
  • Startdatum Startdatum

Welke boot?

• Total voters
    34
zozozo

dat klinkt leuk roel, dus jij hebt ook weer wat te doen deze winter........

Parzival zei:
=bol

Waar heb jij die foto's vandaan, kan me niet aan het idee onttrekken dat iig een gedeelte ervan mijn boot is tijdens rutbeek 2002.. zo ja kun je grotere foto's mailen naar me??

rzomerman@studiographic.nl

de onderste 2 zijn van het rutbeek
ik heb de foto's gemaakt
hoe groot wil je ze hebben 2500x1900 pixxels (ongeveer 2Mb )

Micromagic van Graupner: www.micromagic.cjb.net

De MM zeilt erg goed
de MM is lekker klein
de MM kost weinig

Op dit moment is er een snel groeiend groepje aan het ontstaan om met deze bootjes wedstrijd te varen. Zie onze website: www.micromagic.cjb.net. Het is simpelweg vele malen leuker om met meerdere gelijke bootjes te varen!

Nikko Volans

Zelf ben ik begonnen met zeilen met een Nikko zeilbootje maar daar was ik snel op uitgekeken want hij had maar 1 niet proportioneel kanaal dus nu heb ik hem uit elkaar gehaald, gespoten en nu moet ik de servo's nog inbouwen, ik moet zeggen dat het er nu al strak uitziet. Het grote voordeel is de prijs en het zeilt heel mooi, nadeel is dat je een beetje handig moet zijn omdat je wat servo's moet plaatsen en zonodig moet spuiten.
groeten Casper

Parzival zei:
de zalingen staan bij de yamaha als je m koopt standaard heel erg hoor, en nee dit hoort niet zo! ze moeten een nette 90graden hoek maken, sterker nog als ze niet staan, kan de mast knakken, dus snel goedzetten!

Sorry voor late kick......

Ze horen dus altijd iets omhoog te staan....
Zalingen behoren de hoek tussen exact te delen, dus de hoek tussen de zaling en het bovenste gedeelte van de stag hoort exact evengroot te zijn als de hoek tussen het onderste deel en de zaling..... Omdat de zaling altijd boven het midden van de mast zit zal het er dus op neerkomen dat hij omhoog moet wijzen....

Micro Magic

Ik ben een Micro Magic zeiler en dat bootje kan ik iedereen aanraden, het zeilt perfect en er is een enthousiaste groep mensen actief mee bezig, kijk maar eens op micromagic.nl voor meer informatie :idea:

ja.. leuk..

Henk,

Ik ben ook zeeeer geinterreseerd in zo'n micromagic.. leuk in de auto mee te nemen, ook op vakantie enzo... moet maar eens even kijken of het budget het toelaat... Ik heb nu een Robbe Dolphin, ook leuk.

Robert

ik heb een micro magic en ik heb hem met windkracht 6 nog in het water gehad. en dat ding zeilde als de brandweer. zeker voor de wind, lekker planeren

groeten
jeroen

Zijn er mensen met de Comtesse van Robbe, lees hier helemaal niets over.
Ik heb dus de Comtesse van Robbe, ben tenminste nog bezig met het lood in de kiel, en hoop hem volgende week zeilend te hebben.

Yo!

mijn voorkeur gaat altijd naar Graupner en Robbe, niet door het merk, maar door de garantie... Ik heb een saphir (lees je hieronder) en hij zeilt als een vogel in de lucht. Je kan hem meenemen in de wagen want zijn formaten zijn juist gepast... Je kan filpjes erover downloaden enz. En inderdaad, de Robbe Comtesse vaart ook met stijl...

Daag,

Arno

:offtopic: @Arno, heb ik je verkeerd begrepen? Ik dacht dat je nog aan het bouwen was maar je zeilt dus al met een Saphir?

:sniper:
Rob zei:
:offtopic: @Arno, heb ik je verkeerd begrepen? Ik dacht dat je nog aan het bouwen was maar je zeilt dus al met een Saphir?

:cry: Ik ken iemand die een Saphir heeft, met 4 kanalen en een "hulpmotortje"... 'k mag soms mee naar het meer met hem... :P

Back