Welke zender kopen?

• Topicstarter Topicstarter Harpert
  • Startdatum Startdatum
voor 1 FF9 kan ik makkelijk 2 9CHP's kopen

lijkt me sterk, is exact dezelfde zender.

Ik heb gekeken op de site van Futaba, maar er zit een (ook uiterlijk) enorm verschil tussen de FF9 en de 9CHP...

denk dat je naar de 9zWCII hebt gekeken.

de 9C (fieldforce 9) is er in 2 uitvoeringen de 9cap (airplane) en de 9chp (helicopter)
enigste verschil is de default mode (heli of vliegtuig) en de ratel op het gas.
beide zenders kan je in mode 1 of 2 gebruiken door het gas om te zetten.
de 9c is een prima zender voor heli en vliegtuigen te vliegen.
met een hgeel duidelijk display erop.

gerard

Re: Zenderkeuze

Harpert zei:
Weet jij of ik mijn "oude" ontvangers die ik met de Graupner MC12 gebruikte kan blijven gebruiken? Uiteraard voorlopig in PPM-mode want die ontvangers zijn niet PCM geschikt?
En hoe zit dat met de krsitallen. Ik heb mij laten vertellen dat je ze sowieso niet moet wisselen met andere merken, maar kan ik de kristallen (70 en 79 voor 35Mhz) blijven gebruiken met bijvoorbeeld de 3810?

Bij voorbaat dank, Harpert

Harpert,

Zeker kun je de andere ontvangers van de MC12 op de 3810 gebruiken, ik heb zelf nog de MC14 met ppm ontvangers en gebruik deze op de 3810. De kristallen zijn allemaal graupner, je kunt de zaak zo omsteken. Switchen van ppm naar pcm gebeurt gemakkelijk op de zender. Je kunt ook gemakkelijk tussen de 3810 en de MC12 een lehrer-schuler kabel plaatsen mocht deze behoefte bestaan.

Luc

Na een tijdje weg te zijn geweest op vakantie en exmaens, weer terug op het forum. :roll: :wink:

Ik zou net als Luc voor de JR X3810ADT gaan, ik heb hier nu een paar jaar (2001 dacht ik) mee en het is een TOP zender. Alles wat ik te zeggen heb is al door Luc gezegd, ik vind echter de mogelijkheid om "maar" 10 modellen op te slaan totaal niet vervelend. Ik heb iig nooit 10 modellen te gelijk vliegklaar.

De FF9 is een stuk nieuwer dan de X3810, dus ik denk (heb zelf geen ervaring) dat deze meer in richting van een JR PCM10X zit.
front.jpg

De PCM10X

mainmenu.jpg

de 9ZAP

kijk hier is rond! Zeer antrekkelijk en wereldwijde granatie!!!! elke frequentieband is te bestellen.

http://www.heli-kraft.com/

Voor extra informatie over de 9zap ff9 x3810 pcm10x
http://www.littlerotors.com/articles/JR10X-081002/index.asp

Groeten, Roy

MVA

Niek zei:
Jorrit, wat voegt dit toe aan deze algemene landelijke discussie!?!

Hapert is geen MVA lid, en mag dus bij zijn eigen club van kanaal wisselen zoveel en wanneer het hem uitkomt.

Ik ben aspirant lid....
en kanaal 70 is toegewezen aan de buren.
Ik moet nog een kanaal toegewezen krijgen.

Op Zoetermeer vlieg ik wel met 70 omdat niemand (tot nu toe) die frequentie nodig had.

Harpert

gerard_nl zei:
denk dat je naar de 9zWCII hebt gekeken.

de 9C (fieldforce 9) is er in 2 uitvoeringen de 9cap (airplane) en de 9chp (helicopter)
enigste verschil is de default mode (heli of vliegtuig) en de ratel op het gas.
beide zenders kan je in mode 1 of 2 gebruiken door het gas om te zetten.
de 9c is een prima zender voor heli en vliegtuigen te vliegen.
met een hgeel duidelijk display erop.

gerard

Je hebt 100% gelijk... het is ook een oerwoud al die zenders met hun namen...

Ik vind de 9ZWCII echt mega duur en vraag mij af of ik dat nou nodig ga hebben. Ik zoek gewoon een GOEDE zender die goed te programmeren is en die een trim kan onthouden als je van model naar model schakelt.

Ik neem aan dat ik in de toekomst wel meer eisen zal gaan krijgen, vandaar ook de vraag om info.
Bij mijn weten is Autorotatie een standaard optie (heeft mijn MC12 ook)
Uiteraard meerdere Idle Up standen.
Mogelijkheid (voor de verre toekomst) om de funkties om te keren voor het op zijn kop vliegen (zal wel de heel erg verre toekomst worden)

Ik zou alleen graag iets aanschaffen waar ik voorlopig mee voort kan..
Heli heeft mijn absolute voorkeur. Vleugels tot nu toe nog niet, maar je weet het nooit in de toekomst.

Eerst maar mijn BREVET halen, dat zal nog moeite genoeg gaan kosten.

Harpert

harpert,

de 9zap is inderdaad ontstellend duur maar je krijgt er wel de top of the bill voor.
in principe heb je op de meeste zenders 5 points throttle/pitch curves en op de 9zap heb je er 13 !
ook vrije mixes en echt alle schakelaars vrij toewijsbaar op welke functies dan ook.
maarja je betaald er ook voor.
ikzelf heb een tijd geleden hier in NL de FF9 gekocht en ben er zeeer tevreden over.
hij heeft alles wat je nodig hebt, oa 2 idle ups, div flight modes, throttle holds in alle modes noem het maar op.
mijn FF9 gaat er eersdaags weer uit, ik ga toch voor de 9zap.
de mogelijkheden daarvan....................:-)

gerard_nl zei:
harpert,

de 9zap is inderdaad ontstellend duur maar je krijgt er wel de top of the bill voor.
in principe heb je op de meeste zenders 5 points throttle/pitch curves en op de 9zap heb je er 13 !
ook vrije mixes en echt alle schakelaars vrij toewijsbaar op welke functies dan ook.
maarja je betaald er ook voor.
ikzelf heb een tijd geleden hier in NL de FF9 gekocht en ben er zeeer tevreden over.
hij heeft alles wat je nodig hebt, oa 2 idle ups, div flight modes, throttle holds in alle modes noem het maar op.
mijn FF9 gaat er eersdaags weer uit, ik ga toch voor de 9zap.
de mogelijkheden daarvan....................:-)
Jullie maken het ook niet veel makkelijker....
Ik wist dat heli vliegen geen goedkope hobby was, maar...... DIT...

Ik zal er over nadenken... Misschien beter NU diep in de buidel tasten, maar 100% tevreden dan over 2 jaar weer een smak geld uitgeven want je oude zender, hoe goed ook toen, raak je alleen weer voor weinig kwijt...

Mocht iemand een interessante deal willen doen op een FF9 (of zijn Amerikaanse broertje) of wellicht een 3810.... Ik houd mij aanbevolen...

Harpert

Re: MVA

Harpert zei:
Ik ben aspirant lid....

Harpert

Ah, kom dan op een zondag middag of maandagavond even op het veld met de heli jongens praten, want vooral Mick of Rob E zullen je uitdrukkelijk kunnen adviseren over de te gebruiken modulatie en evt merken en typen zenders.

Re: MVA

Niek zei:
Harpert zei:
Ik ben aspirant lid....

Harpert

Ah, kom dan op een zondag middag of maandagavond even op het veld met de heli jongens praten, want vooral Mick of Rob E zullen je uitdrukkelijk kunnen adviseren over de te gebruiken modulatie en evt merken en typen zenders.

Dat ga ik ook doen...
Ik wilde alleen een wat grotere groep vragen hoe of wat en dan mijn mening vormen.

Helaas kan ik dit gehele weekeinde en maandag niet, maar volgende week hoop ik wel aanwezig te zijn....

Harpert

Back