Robert,
Wil niet de zoveelste taranis vs de rest discussie beginnen, maar een paar dingen moet je je beseffen als je een taranis koopt.
De bouwkwaliteit haalt het onder geen beding bij de futaba's en jeti's van deze wereld. De programmeerwijze is onconventioneel, maar een keer bekend veel logischer en vrijer dan op de gangbare merken.
Ik heb ook een clubgenoot wiens taranis helemaal dood leek. Echter heb ik deze situatie volledig kunnen reconstrueren en dat bleek aan wat (gebruikers) fouten tijdens firmwareflashen te liggen. Deze clubgenoot was toen ook het vertrouwen in taranis kwijt. Begrijpelijk als je met dure kisten vliegt. Maarja.. Als je gaat zoeken kun je van elke zender rare verhalen ontdekken,,
Echter als je de bouwkwaliteit op de koop toe wilt nemen heb je absoluut een topzender in handen die echt alles, maar dan ook alles kan wat je je kunt voorstellen, en meer! Ga je de zender aan de pc hangen om nog meer mogelijkheden te krijgen, dan moet je gewoon weten wat je doet, en het anders NIET doen.
Met bovenstaande in achterhoofd zou ik de Taranis aan iedereen aanraden. Het RF systeem, accst (vergelijkbaar of kopie van

FASST) is al jaren, ook voor de taranis tijd, uiterst betrouwbaar gebleken.
Ik heb mijn mandarin in ieder geval met veel plezier gevlogen met de taranis! Wel de antennes in 90gr buiten de romp zetten, maar dat geldt voor alle merken haha! De mandarin heeft veel koolstof in het rompbootje namelijk!