Welke zender/ontv. bij Manderin ??

De gimballs en interne bouw is prima. Maar er is gebruik gemaakt van goedkope schakelaars, drukknoppen en lcd scherm. Ook de behuizing zelf voelt goedkoop. Het is wel een groot voordeel dat alle onderdelen los te koop, en zeer makkelijk te vervangen zijn. En het kost allemaal helaal niets. Overigens is het lcd scherm in de plus versie een stuk beter. Was het maar zo dat OpenTX (de software op de taranis) te installeren zou zijn op een futaba of jeti.. Ik zou nooit van z'n lang zal ze leven meer van die software af willen.

Bestellen kun je bij microtechnics.eu

Vage site, maar das wel de officiële importeur.

Tja na een jaar gebruik zou ik hem nog steeds aanraden aan iedereen! Maar ik blijf alle ervaringen en ontwikkelingen op de voet volgen. Zie het draadje (van duizenden pagina's) op rcgroups....

Laatst bewerkt:
Ik heb eigenlijk een Jeti DS14 op het oog. Maar als je ziet wat de Taranis allemaal kan ben ik nu toch sterk aan het twijfelen.

Hoi Adrie,

Ik heb zelf een ds14 en ben dik te vreden over de zender. Wat verschikkelijk goed is is de telemetrie en dual ontvangers en quad zender module. Hierdoor ben je gelijk op de hoogte van mogelijk issues met antennes. Bv gebroken antenne kabel. Wel is de optionele software modules wennen. Volgens mij had ik nog zo'n 160 euro extra aan opties erbij. Vliegmodes + trims, timers, enz

Voor de rest zijn de jeti zenders robust. Als je de ds14 eens in de handen wilt hebben kan je komende zondag in Soest oh nee Zutphen even vragen.

Groet

Blacquièrdinges

Hoi Adrie,

Ik heb zelf een ds14 en ben dik te vreden over de zender. Wat verschikkelijk goed is is de telemetrie en dual ontvangers en quad zender module. Hierdoor ben je gelijk op de hoogte van mogelijk issues met antennes. Bv gebroken antenne kabel. Wel is de optionele software modules wennen. Volgens mij had ik nog zo'n 160 euro extra aan opties erbij. Vliegmodes + trims, timers, enz

Voor de rest zijn de jeti zenders robust. Als je de ds14 eens in de handen wilt hebben kan je komende zondag in Soest oh nee Zutphen even vragen.

Groet

Blacquièrdinges

Kan Taranis ook

[post622]

Bij de plus zijn de gimbals vervangen door verbeterde versie ook de schakelaars,LCD en Speaker

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals Adrie al aangaf, ben ik dit jaar voor F5J overgestapt op de Taranis. En met mij een teamcollega, en een derde volgt nu ook. Over het hoe en waarom schreef ik onlangs in het Electronica subforum (te vinden via mijn account).
Ik heb uiteraard eerst goed gekeken naar ervaringen en kwam toen ook het door Adrie genoemde filmpje van Scott Page tegen waarin melding wordt gemaakt van een uitval. Dit moet een bijzonder toeval geweest zijn, want elders vind je dit probleem nergens terug.
Ik ben het beslist niet eens met Jaap dat de bouwkwaliteit het onder geen beding haalt bij Futaba. Ik maakte een paar jaar geleden een uitstapje naar de T10 en had binnen een jaar twee keer defecte trimschakelaars. Kan toeval zijn, maar omdat de software me ook niet beviel heb ik hem maar snel verkocht. Zoals later in het draadje al is gemeld, is op de electronica in de Taranis niets aan te merken. En FrSky heeft voor haar eerste zender teruggegrepen op bewezen behuizing en knuppels (van de MX22 van JR). OK, is gedateerd, maar de MX22 is een alom geroemde set. Een voordeel is het zeer geringe gewicht van de zender en het lage stroomverbruik. De mijne heeft nog een 700 mAh akku, en daarmee kom ik met gemak door een F5J vliegweekend.
Wel zou je kritiek kunnen hebben op sommige ontvangers. Er zijn er (omwille van het gewicht) met een zacht plastic omhulsel waarmee je voorzichtig moet omspringen. De V8R7II is evenwel ideaal voor een 4-kleppen E-zweefmodel: 7-kanaals, 6 gram en full range.
Ik heb de Taranis overigens bij Engel in Duitsland gekocht. En als je een liefhebber bent van ¨buik¨-zenders: zij hebben er inmiddels ook een zenderpult voor ontwikkeld.
Juun

Ik trek steeds meer naar de Taranis eerlijk gezegt. Ik heb ook begrepen dat er een nieuwe zender van FrSky in de maak is. Afijn, we piekeren nog even verder. Maar erg aantrekkelijk is het wel.

Ik trek steeds meer naar de Taranis eerlijk gezegt. Ik heb ook begrepen dat er een nieuwe zender van FrSky in de maak is. Afijn, we piekeren nog even verder. Maar erg aantrekkelijk is het wel.

Dat klopt. Dat moet de Horus worden. Die ziet er al meteen een heel stuk moderner uit. Maar de aankondiging is al heel oud. Ben benieuwd wanneer hij komt.

Telemetry. De 12 FG heeft dit nog niet. Mijn zender is nu 7 jaar oud en het is wel eens tijd voor iets anders dacht ik zo.:p

Ik weet niet hoeveel ontvangers je bezit Adrie,.

maar als het er veel zijn is een T14SG dan niet voordeliger?

Ik heb 3 modellen vliegend en 2 ontvangers op de plank. Dus veel ontvangers heb ik niet. En de programeer mogelijkheden van de TG14kun je niet vergelijken met die van de taranis.

Adrie heeft zijn keuze al gemaakt ;)

Maar, ga voor het experiment zou ik zeggen, FASST ontvangers nog even houden en kijken of de Taranis bevalt. Is dat niet zo dan heeft het geen kapitalen gekost en kan je verder vliegen, als je de ontvangers al hebt verkocht kost het aanzienlijk meer :(

als je ze achteraf kwijt wilt dan zijn ze volgens mij snel weg.

Heb ik ook gedaan. Althans, dat was het plan. Toen ik doorhad hoe de Taranis te programmeren ging mijn t14sg de verkoop in. Veel geld aan overgehouden, en nog steeds plezier van mijn Taranis. (Op de wat goedkope feel na dan. T14 ligt beter in de hand)

taranis

Ik zou voor een Frsky taranis gaan je kunt met deze zender werkelijk alles.
Makkelijk via de PC te programmeren en ik kan je eventueel wel de basis EEP bestandje voor de F5J sturen

Heb me op de wachtlijst gezet bij Nlrobots (of zo iets). Zou graag je EEP bestandje ontvangen :wnieuwhof@planet.nl
Alvast bedankt,
gr.wim.

Back