Beste allemaal,
Ik zou graag willen beginnen met rc-modelbouw. Ik ben op dit moment een complete leek en juist daarom wil ik jullie om hulp vragen! Hiervoor alvast mijn dank!
Ik zal proberen mijn vragen zo duidelijk mogelijk te stellen.
Zender/ontvanger. Hierover staat al heel wat op het forum, maar toch wil ik nog het eea weten voor ik tot een koop over ga.
Er zijn heel veel verschillende zenders (met of zonder ontvangers) te koop. Wat mij als eerste opvalt is het volgende:
Alvast bedankt allemaal!
Ik zou graag willen beginnen met rc-modelbouw. Ik ben op dit moment een complete leek en juist daarom wil ik jullie om hulp vragen! Hiervoor alvast mijn dank!
Ik zal proberen mijn vragen zo duidelijk mogelijk te stellen.
Zender/ontvanger. Hierover staat al heel wat op het forum, maar toch wil ik nog het eea weten voor ik tot een koop over ga.
Er zijn heel veel verschillende zenders (met of zonder ontvangers) te koop. Wat mij als eerste opvalt is het volgende:
Vele handzenders bevatten speciale programma's / instellingen / software voor vliegtuigen en/of helicopters. Betekent dit dan dat deze niet geschikt zijn voor overige rc toepassingen? (lees boot / auto)
Meeste zenders zijn 2,4 mhz. Mocht ik zo een zender aanschaffen, is deze dan maar voor een model te gebruiken? Mocht ik in de toekomst een ander model willen aansturen, moet ik dan een nieuwe zender aanschaffen? Of kun je hier een extra ontvanger voor aanschaffen voor het andere model?
Hoeveel kanalen heb ik nodig? Allereerst moet het model te besturen zijn natuurlijk (waarschijnlijk begin ik met een auto), dus vooruit / achteruit, links en rechts. Maar wat als ik het wil gaan uitbreiden met lichten aan/uit enz.?
Kan je een 2,4 zender later uitbreiden met meer kanalen?
Alvast bedankt allemaal!
Laatst bewerkt: