welke zender voor vier-punts tuimelschijf aansturing heli

• Topicstarter Topicstarter opie
  • Startdatum Startdatum
Wat was het defect, tandwieltjes, electronica, aansluitingen servosnoer.
Als 2 keer eenzelfde servo kapot gaat op de dezelfde functie, misschien is er dan iets anders aan de hand.

Rick

Er was al eerder een serie geweest welke problemen gaven en terug naar de fabriek moesten. Mijn servo's waren van een andere serie en waren voor de zekerheid wel terug naar de fabriek gestuurd voor controle ( dit is mij verteld ).

Het probleem zat in een printplaatje geloof ik. Er is zelfs op het forum aandacht aan geschonken.

Bij mij deed hij het gewoon niet meer. Gelukkig niet tijdens het vliegen.

het is niet dat probleem waar de recall voor geweest is.

zoek maar eens op www.runryder.com dan zal je zien dat in diverse discussies iedereen ellende heeft gehad met die servos in helies en dat ze er allemaal van genezen zijn.

en laat me raden, bernd van modelbouw bloemendaal verkoopt ze zelf ? :wink:

Er was al eerder een serie geweest welke problemen gaven en terug naar de fabriek moesten. Mijn servo's waren van een andere serie en waren voor de zekerheid wel terug naar de fabriek gestuurd voor controle ( dit is mij verteld :?: ).

Het probleem zat in een siliconen kitje welke het kabeltje aan zou tasten, geloof ik. Er is zelfs op het forum aandacht aan geschonken.

Bij mij deed hij het gewoon niet meer. Gelukkig niet tijdens het vliegen.
War uiteindelijk het probleem was weet ik niet. Ik heb een Graupner C5177 als vervanger genomen.

opie zei:
Ik heb een mailtje naar J.v.Lent gestuurd met de vraag of ik hem in 3 punts aansturing kan krijgen.

Ik laat het nog weten.

Is alleen in vierpunts aansturing te krijgen. Joop v. Lent kan hem gratis afstellen ( heeft ongeveer 25 jaar ervaring, dus dat moet wel lukken!)
Met de huidige zenders is het geen probleem meer om een 4 punts kop af te stellen. Volgens zeggen zou er ook 3D met 4 punts koppen gevlogen worden.

Verder kies ik voor 4 maal S9252, 401 gyro met de 9254 en de MX22 zenderset. Hier zit nog een servo bij die ik voor het gas wil gebruiken.

Back