welke zwever om mee verder te gaan?

Simen, de vraag van vjete was dan ook:
* een schaalzwever
* een degelijke kist
* prijs-kwaliteit moet redelijk zijn
* maar liefst een lage prijs
* kist moet tegen een een stootje kunnen
* er moet nog wat aan te bouwen zijn.

Ik dacht dat er naast rippin nog een paar aanbieders waren: o.a. Beineke, Gewalt, ... (je mag aanvullen...)
Volgens mij is een schaalzwever van span 3 tot 4meter ideaal om te leren slepen, kleiner dan 3m is eigenlijk niet aan te raden.
Voor electro of helling zou ik geen schaalzwever kiezen.

ik denk dat ieder merk, of verkoper wel iets heeft om in aanmerking te komen
GEWALT tamelijk duur in aankoop he
het zou toch het meeste voor de helling zijn denk ik.

@ evert, bedankt voor de mooie samenvatting

@simen, idd op ebay duitsland zijn er redelijk wat te vinden.

Ik zou graag een zwever hebben (door aanraden van evert) tussen de 3 en 4 meter die ik kan gebruiken voor te leren slepen, termieken, op de helling en wat simpele acro.
wat doe ik best? op internet iets zoeken of proberen te gaan naar dortmund en daar een slagje proberen te slaan?

nog een vraagje, remkleppen of niet?

een zwever of remkleppen? is dat een beurs? en waar en wanneer?

en hoeveel moet ik ongeveer rekenen om hem volledig vliegklaar te krijgen? kwestie van weten wat ik ga kwijt zijn in totaal om te zien hoe duur de zwever mag zijn

normaal zitten de remkleppen erbij, en soms al ingebouwd in de vleugel.
bijkomende kosten, bespanning ,servos min 6 , kleindelen, enz
je mag rekenen toch zeker dat er min 2 a 300 euro bijkomt bij een toestel van 3 a 4 meter.
de beurs is van 15 tot 18 Maart in SINSHEIM
Ik ga er naar toe van 16-17 Maart .
ik wil altijd de u uitgekozen zwever meebrengen

300 :? net iets meer dan in hoopte, moet nog mn lidgeld betalen om 1:1 te vliegen ook weer 300 euro maar dit word mss gesponserd dus nog geen paniek :lol:
k ga toch uitkijken naar een niet te dure kist dan.
in SINSHEIM geven ze daar kortingen?

deze is de verste , 600 km ongeveer dus niet te doen op 1 dag .
ik vertrek om 4 uur, en ben daar rond 10 uur.
dan beurs bezoeken tot sluitingstijd, hotel en eten en dodo
op ZATERDAG bij goed weer de show bezoeken of museum bezoeken, of als er nog geld is, de vergeten spullen nog vlug kopen

momenteel twijfel ik tussen de discus van 3 meter voor 272euro(volgens de site http://www.rc-tronics-topp-rippin.de/) en de asw 19 van 3.75 meter voor 294euro
het prijsverschil is niet zo groot maar ze schelen wel 75cm in spanwijdte.
en ook ben ik aan het denken om een intrekbaar wiel erin te monteren maar deze die ik heb gevonden is nogal prijzig. kun je dut goedkoper krijgen of is dat zelf te maken? deze heb ik gevonden
http://cgi.ebay.de/EinziehFahrwerk-...ihZ005QQcategoryZ9156QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Back