Welke zwever om te beginnen

Ik heb inmiddels bij shamrock ook een flink aantal modellen gevonden.

twee epp modellen van rc system de tullix 2.0 ende swallow

Shamrock-Maastricht.nl - Tulix 2.0

Shamrock-Maastricht.nl - Swallow

verder de soaring star van thunder tiger (gfk romp) en de raven van T2M (epoxy romp)

Shamrock-Maastricht.nl - Soaring Star

Shamrock-Maastricht.nl - Raven

Ok voor het achtertuinwerk heb je helemaal gelijk jvbemmel en moet ik naar epp uitkijken, maar ja als dan aan het zoeken bent kom je zoveel tegen dat je bijna niet meer weet wat je wil en zoekt ook omdat je niet weet wat kwalitatief goed is.

Tot zover.Ik denk dat ik keuze ga maken tussen bovengenoemde,+ de ASW 15 en de junior s.En wacht ik nog even op reactie van de
excel 3 en de carbo kevlar versie beide heb ik een mail gestuurt.
Het hoeft ook niet een instapmodel te zijn ,ben tenslotte geen beginner meer , inmiddels 3,5 jaar ervaring in het vliegen

Mochten er nog nagatieve berichten van de 4 bovenstaande zijn dan hoor ik dat graag.

Laatst bewerkt:
Die Tulix en Swallow lijken niet gek voor die prijs, maar ik ken ze allebei niet. De Swallow zou heel goed dezelfde kunnen zijn als de ASW28 die tot voor kort door HobbyKing.com verkocht werd... als het dezelfde is: die vliegt goed maar is wel een beetje kwetsbaar.
SoaringStar en Raven hebben epoxy rompen en houtbouw vleugels. Mooi, maar je riskeert dat als je schade vliegt je het niet goed kan repareren.
Die Raven is trouwens kaal; in tegenstelling tot de andere drie moet je daar alle electronica nog bij kopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, als het werkt met die uitklap-motorpylon best leuk. Het blijft natuurlijk wel een kwetsbaar stukje mechaniek (dat zie je al op dat andere filmpje...) en het voordeel qua luchtweerstand vergeleken met een klapprop is minimaal. Maar, daarvoor kan je dan weer grondstarten...

Die prop klapt d'r in het eerste filmpje niet eens goed terug in! Dat zou ik dus niet kopen. Shamrock ligt bij mij om de hoek. Zoals je bij oa die dg1000 ziet, liggen de prijzen daar vaak wat hoger. Maar goed, als je daar iets koopt, kun je ook rekenen op service. Ik ben met mijn dg1000 van bmi terug geweest en goed geholpen.

kan best zo zijn dat de prop een beetje wind nodig heeft om rechtop uit te lijnen..en dan zakt hij erin.. mijn vermoeden, anders wel HEEL erg krom ge-engineerd.

Dat dacht ik ook.Door de wind zal de prop willen blijven draaien ,maar de rem zal de prop dan op de juiste plaats houden.
En hoe die rem dan werkt weet ik ook niet je hoort wel een duidelijke tik bij het opstarten van de motor(op filmpje)

Ik ga shamrock straks bellen wat ze ervan weten, heb wel goede ervaring met shamrock.
Verder 0 reactie op de mail van de excel 3, jammer.

Misschien dat iemand hem kent er staat een excel 3 te koop op het forum van ene ASTIR.
Ik kan hem niet bereiken op zijn draadje en reageert ook niet op PB(op vakantie?)

ik weet nu ook hoe het systeem werkt met in-uiklappen.

dq-w0O6c3oM[/media] - Tulix 2.0 - engine mechanism

Als je goed oplet zie je onderaan een zwart stukje rubber en wanneer je het geheel in wilt inklappen gaat hij eerst half dan komt dat rubbertje iets omhoog, dan kan de prop ertegenaan vallen mist je natuurlijk in de lucht bent en niet aan de grond stilstaat ,want dan draait je prop natuurlijk niet.

Er is zelfs een stikker aanwezig waar het opstaat dat je het alleen in de lucht in mag klappen.

Ik heb het model de tulix 2.0 bestelt en zal morgen in huis zijn, dan gaan we kijken hoe het met de kwaliteit staat.
Voor de prijs hoef je het niet te laten (199 euro) bij shamrock.
er hoeft alleen nog maar een ontvanger in.

Laatst bewerkt door een moderator:
azo jaja.... ja logisch dat zijn dingetje niet toe gaat eh :p hij heeft geen druk waardoor de prop tegen het staafje komt :p

Back