Welke zwever (plm. 2,5 m, scale)

Jan,

Voor je beslist toch nog even dit:

Je hebt ook nog een prachtige duo discus van Vagenknecht. Deze meet 2,50m is ziet er heel mooi uit. Vagenknecht levert zeker een heel goede kwaliteit af. http://www.kvscaleplanes.com/index1.htm

En dan mag je ook de salto van Baudis. een span van 2,40m uitvoering zowel in vol gfk als abachi-styro. Heeeel mooie dingen.
http://www.topmodel.fr/product_deta...sid=1e6e0a04d20f50967c64dac2d639a577&id=11195

En ja hoor, Baudis bestaat !!! Ik heb ooit de vol gfk discus van baudis in mijn handen gehad, dus hij bestaat echt, en hij zag er wel erg mooi uit. De discus van Icare komt heel zeker uit het Baudis huis.

@Evert!

Bedankt!

Duo-Discus: vind ik niet zo mooi . . . :nooo:

Vagenknecht heeft zeker mooie spullen: ik heb de DG800 (4,2 m) :D , en een vriend is een keer in zijn werkplaats geweest. 8O

Salto: mooi, maar voldoet niet aan mijn PvE . . . :nooo:

Maar!

Ik heb ooit de vol gfk discus van baudis in mijn handen gehad
WAAR??

En wie levert 'm?? :P

jan.

Jan,

In België hadden ze hem een dik jaar geleden bij Flylab (brussel).
Normaal gezien moet je hem toch makkelijk kunnen krijgen: hij is op stock bij topmodel (fr), waarschijnlijk ook bij Lenger, en nog een paar anderen...

Evert

Ventus 2c van Baudis:

afb14679.jpg

Plaatje, niewaar?

Moest 'm maar worden, dacht ik . . . :D

jan.

jan brilman zei:
DeltaMike schreef:

De Discus wordt volgens mij door Schempp-Hirth alleen nog maar met winglets geleverd

Klopt, dat is de Discus-2 (die dus ook bijna niet van een Ventus te onderscheiden is).

Wat je hierboven ziet is de 'eerste' Discus. :?

jan.

Tja, toevallig hebben we beide toestellen bij ons op de zweefvliegclub: Discus2 werd eerst zonder winglets gebouwd (wel van de mooie opstaande tippen), tegenwoordig alleen nog met. Discus (1) wordt tegenwoordig volgens mij ook alleen nog met winglets gebouwd. Op onze Discus (1)(afgelopen winter ontvangen) zaten standaard winglets.

Grote verschil tussen Discus 2 en Discus (1) is dat de discus 2 zo'n mooie omhoog geknikte vleugel heeft, en de discus (1) een vlakke.

Discus (1) heet trouwens gewoon Discus A, Discus B of Discus CS met soms nog toevoeging van T voor Turbo. de (1) is alleen om verwarring te voorkomen.

ZwevendePeter zei:
Die Nimbus 4 (2640mm) ziet er ook erg leuk uit!
Nimbus4-2640.jpg

Wel jammer dat die fabrikanten vaak niet op de kleine details letten: vergelijk de winglets van het model maar eens met de winglets van het origineel:
Nimbus-4.jpg

Misschien is die hele kist niet volledig schaal he, de hoek tussen de stab en de vleugel is ook misschien anders...
die winglets zijn misschien niet zomaar zo groot. Ze staan bv op een bepaalde hoek op die vleugel, niet volledig laminair op de vleugel.

"Juist ja . . ." betekent bij mij zoiets als: "Toe maar, het zal wel, als jij het zegt . . . IK ben de draad ondertussen enigszins kwijt".

:wink:

jan.

jan brilman zei:
"Juist ja . . ." betekent bij mij zoiets als: "Toe maar, het zal wel, als jij het zegt . . . IK ben de draad ondertussen enigszins kwijt".

:wink:

jan.

ok, dan heb ik het verkeerd begrepen.

en tja..
hehehe :lol: :lol: :lol:
Wat moet ik daar nu toch weer van denken :wink: :wink:

Groetjes!

Back