Wereld kampioenschap F5B Roemenie

Zoals de meeste weten is er volgend jaar een wereld kampioenschap F5B
waaraan onze Belgische vrienden en een NL team aan mee gaan doen.
Om de animo te polsen wie er misschien zin heeft om dit evenement
van dicht bij te kijken, heb ik een beetje uitgezocht wat de kosten
hiervan zijn. Zoals de meeste weten is tegenwoordig vroeg boeken
de goedkoopste variant en zijn goedkope hotels in de buurt van t
evenement beperkt.

* Vlucht Boekarest ca €150,- retour ( via Dortmund/Eindhoven )
* Autohuur ca € 200 ( week, type kleine auto )
* Hotel ca € 210 ( obv onbijt en 2 persoons kamer in Buzau ca 120 km van boekarest )
* Benzine (€ 1,4 /liter ) avondeten, verblijfskosten komen hier nog bij

Gr Frank

PS: dit evenement vind plaats in September volgend Jaar in Buzau( roemenie )

Voor toeschouwers zijn bovenstaande bedragen wel correct, voor deelnemers wordt dat iets lastiger (ik zag gister een directe vlucht voor 130euro).
Om je spulletjes daar te krijgen (modellen, lipo's, laders, gereedschap, loodaccu, reservemateriaal etc etc) ontkom je bijna niet aan de auto (2250km een kant op), of een groot krat versturen, met de daarmee gemoeide kosten.
Tel er nog eens het deelnamegeld bij op (honderden euro's), en het feit dat je er als deelnemer +- 2 weken moet zijn (wedstrijd is 1 week, voorwedstrijd is er ook nog en dan nog wat trainen).
Al met al kost het een aardig sommetje om het WK mee te vliegen, 1000euro zit je zo aan, ik denk er nog over...
Eens kijken of er een vakantie aan vast te plakken is, maakt het kostenplaatje iets gunstiger.

Gerben

Als deelnemer, maar ook als toeschouwer wordt dat zoeken naar sponsors die een gedeelte van de trip willen bekostigen. Een Nederlands team zal toch uit de nodige mensen moeten bestaan. Hoe de selectie regels zijn weet ik helaas niet. Maar ik denk dat de beste 3 van dit jaar en de beste 3 van het komend seizoen in de selectie horen. En dat daar dan een team van wordt samen gesteld van mensen die willen gaan.

TC,
Wk 2012 selectie criterium is begin dit jaar bekend gemaakt: de beste 3 NL wedstrijden tellen, de beste 3 daarvan zijn gekwalificeerd. Als er iemand niet wil kan er t/m plaats 6 doorgeschoven worden.
In 2012 kan er voor het EK gekwalificeerd worden.

Zou leuk zijn als we er met een ploegje heen kunnen. Als toeschouwer lijkt het mij goed te doen, zeker als je er een vakantie aan vastknoopt..

Gerben

Ik ga als het goed is enkel heen om de Open Cup te vliegen. Dat zijn dan slechts 2 dagen + heen en terug.

Overigens kun je de modellen met een Sportube meenemen, daar doen meeste airlines niet zo moeilijk over en de kosten (sporting equipment) zijn niet zo hoog. De andere spullen in de koffer en hand bagage. Modellen laden vanaf de huur auto of ter plekke een 12V accu kopen.

:)

Ik hoorde van Guntmar in BB dat de afstand bijna niet te rijden is,
gezien het wegennet in Roemenie.

Extra Bagage ( lengte over 2.00 ) koste geloof ik € 150,- extra ( 40 KG )

Ik ben uitgenodigd voor een trouwerij in Roemenië.
Dit is wel in Juli dus veelte vroeg, Ik kan achteraf wel doorgeven hoe het daar is.

Back