Het WK was uiteindelijk een paar dagen te lang voor mij. Vloog ik nog goed in de voorwedstrijd (daar wel een finale plaats als er een finale was geweest) , tijdens de voor rondes van het WK zat ik er op een gegeven moment behoorlijk doorheen. De hitte, lange dagen en slecht slapen in een tentje zorgden er voor dat de concentratie er niet meer was. Ik ging fouten maken,starthoogtes liepen terug, vloog achter bellen aan die al te ver weg waren en realizeerde me tijdens de vluchten niet dat afbreken en herstarten een beter optie zou zijn. Ditzelfde heb ik al eens meegemaakt op een WK f3j waar ik lang in de top meevloog maar vervolgens alles op 1 dag uithanden gaf. Ik sprak met Geoge Morris die dit probleem ook kende en er anders mee om ging. Tussen het vliegen door volgde hij de wedstrijd niet. Hij trok zich terug en ging andere dingen doen. 5 minuten voor dat hij dan moest vliegen keek hij even om te zien hoe de omstandigheden zich ontwikkeld hadden en ging dan naar de start. Hij vertelde dat het onmogelijk was voor hem om zo lang de concentratie vast te houden en waarschijnlijk heef hij daar wel een punt. Door onze zelfgefabriceerde overkapping aan de zijlijn volgden wij het gehele WK en alle verrichtingen van de toppers. Zonder het te merken kost dit te veel concentratie wat je vervolgens opbreekt in de loop van de week. Ook zou het makkelijker zijn als je gemakkelijk even een dutje kunt doen op een matje of zo. Zelf ben ik niet een type die dat zo maar kan wat ook niet bevordelijk is voor de resultaten. Over 2 jaar is het WK in Croatië. Mij iets te ver weg dus aan anderen om het daar beter te doen.
Alex