werkende rolkooi

ik zoek een TUT hoe je een rolkooi kan maken (voor me MT2)
weet iemand een link ofzo want ik zoek me rot

Gr: amateur

nou ik heb het gezien op youtube :p bij RC-car action (ze hebben nog 61 andere episodes met goede info)k weet alleen niet meer welke aflevering :( voor zover ik weet had hij wat metalen buisjes(rolkooi) en dan een gasverwarmer en een dun ijzerdraadje,hij hield 2 buisjes samen en hield de gasverwarmer op de plek van verbinding en hield dan het draadje ertegen zodat het smolt en beide buisjes samensmeltte,ik hoop dat je het snapt;)anders geef ik wel een betere uitleg EDIT: het is aflevering 25: vfSzrMB-aMw[/media] - RC Car Action's RCNet - Episode 25

Laatst bewerkt door een moderator:
voor zover ik weet had hij wat metalen buisjes(rolkooi) en dan een gasverwarmer en een dun ijzerdraadje,hij hield 2 buisjes samen en hield de gasverwarmer op de plek van verbinding en hield dan het draadje ertegen zodat het smolt en beide buisjes samensmeltte

Ook wel 'Hard solderen' genaamd ;)
Is met bijna elke gasbrander te doen. beetje Tin van de gamma oid en fikken maar :D

messing, of koper, zolang je het laatste niet bij de NS/NMBS gaan stelen zou er geen probleem mogen zijn, soldeertin pakt hier goed op. Wel is koper redelijk zacht, en messing behoorlijk duur :?

Het echte hardsolderen (braseren, met een laspost) wordt trouwens met messing als toevoegmateriaal gedaan.

de Nederlandse Spoorwegen of zijn Belgische tegenhanger (weet niet precies waar daar de afkorting voor staat :oops:). Niet van gehoord? Blijkbaar verdwijnt er daar de laatste tijd nogal veel koper...

Kan ook niet anders met de huidige koperprijzen ;) De laatste keer dat ik wat inleverde kreeg ik ruim € 5,- de kilo :yes:

Dat was overigens niet van de NS , maar een oude bliksem afleider van een vrij groot pand waar ik druk aan het slopen was :yes:

*kuch* jaja *kuch*

maar koper zal wel voldoen hoop ik, morgen even kijken hoe duur dat word en of ik mischien nog koper heb ;)
ik dacht eerst aan alluminium, maar dat kan je alleen lassen he? (teminste zover ik weet kan het aleen gelast worden)

*kuch* jaja *kuch*

maar koper zal wel voldoen hoop ik, morgen even kijken hoe duur dat word en of ik mischien nog koper heb ;)
ik dacht eerst aan alluminium, maar dat kan je alleen lassen he? (teminste zover ik weet kan het aleen gelast worden)

Dat is 1 van de kleine voordeeltjes die je hebt als sloper in de renovatie/totaalsloop ;)

Koper wordt waarschijnlijk vrij duur en alu is inderdaad alleen te lassen wat ook weer duur is als je dat laat doen.

Welke je van de 2 ook zult kiezen , het wordt waarschijnlijk een kostbaar projectje.
;)

het project zal even moeten wachten i.v.m. een kapote MT2 :(

politie belt net: ''hallo we hebben uw portomonee gevonden''
ik denk: kut me geld zit er in :mad:
en ja hoor geld weg, nu moet het project nog langer wachten :(

Laatst bewerkt:
ik heb er zelf een op mijn mini van een oude savage body post gemaakt en zilver gepoten en achter op chassis gemaakt zodat je het ook van buiten de kap ziet

Back