Werking Lageregler

thum_14334496a47a918124.jpg
thum_14334496a47a9ec5c5.jpg

Het is misschien een beetje of topic, maar volgens mij bedoelen we deze jongens, kijk dat noemen we dan echte printplaat boten en inderdaad hij voer met pulszenders, toen der tijd waren er nog maar twee.
De naam kwam bekend voor dus maar effe in het fotoarchief gezocht, foto's zijn gemaakt in belgie eind jaren 80 begin 90

Laatst bewerkt:
Hallo Hein

Die Helmuth stond volgens mij ook in lingen,die duikboten leken inderdaad op een oudewetse telefooncentrale van binnen.
Ik ben vanmiddag ook wezen kijken en was behoorlijk druk.Ik had het idee dat het meer een hollandse aangelegenheid was aangezien het grote aanbod van de Nederlandse modelbouwverenegingen.Ook de afscheidingspartij van Ekenstein stond er.

GrJoop

geheel overbodig om hier nog te posten eigenlijk maar:

De lage regelaar van norbert werkt natuurlijk geweldig ! als er iets is wat onstabiel vaart dan is het mijn orca (naar mal van norbert, nu dolfijn) .. Deze word door 2 lageregelaars die onder 60 graden van elkaar staan zowel in de lengte as als over de breedte as stabiel gehouden... Als het in zo'n onstabiel snel varend subje werkt dan ook in iedere grotere boot..

Een giro kan je zoals al eerder gezegt alleen gebruiken als je de sensor (tol) aanpast naar een pendel. (dit kan trouwens niet met een piezo giro )

En zoals Hein ook al zei, hoe meer flauwekul in de boot hoe minder vaaruren er gemaakt worden........

PS, 1:1 zitten in grotere (lees duurdere) kisten vaak een ringlaser giro. Een Laser schijnt rond waarbij de snelheid van het licht constant is en de afwijking na 1 ronde dus de hoek is die in die tijd verdraaid is..... onbelangrijk maar misschien leuk om te weten....

Groeten, jeroen

Maar ja, gezien jouw reactie lees je dit bericht toch niet. Het zal wel te maken hebben met iets van een negeerlijst…

Sorry Douglas, ik vind je te schattig om je op die lijst te zetten :rolling:

Toevoeging: laten we het hier verder over lageregler en andere systemen hebben om een boot horizontaal in het water te houden, want daar gaat het volgens mij over.

Eén ieder die mij graag wil uitschelden of anderszins off-topic tegen me wil foeteren nodig ik uit dat per mail (vmax1198cc apestaart hotmail punt com), per PB of bij voorkeur per telefoon (06-50745410, kantooruren, anders voicemail) te doen. Dan houden we de topics schoon en kunnen we ons hier op het forum met duikboten, zowel praktisch als theoretisch en op de tekentafel, bezighouden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Joop,

"Ook de afscheidingspartij van Ekenstein stond er".

die partij heeft ook al een naam, Noorderlicht meen ik en zal in Stadskanaal beginnen.
Ik ben ook bij Ekenstein weg gegaan.

Helmuth was er samen met Heinrich K. in Lingen.
Dat zijn tegenwoordig 2 handen op een buik.

"Die Helmuth stond volgens mij ook in lingen,die duikboten leken inderdaad op een oudewetse telefooncentrale van binnen".

het zijn gewoon fantastische dingen die varende "telefooncentrales", hij heeft er nu al 7 van.

hallo

dat hij met die boten tesamen kan varen is gewoon supper
maar de stint die ze hebben die is perfect in het acuarium en uitgerekent tot op de microgram en er is zelfs een boek over gemaakt waar al de berekeningen in staan
maar in open water is het een ander verhaal (hij werkt nog steeds perfect hoor)maar daar klopt van heel de berekening geen jota meer van
en gedraagd deze boot zich helemaal anders dan in het accuarium
hoe zou dat toch komen hahahahaha
het zijn twee krakken op gebied wat duikboten aan gaat
ze leveren prachtig werk met eenvoudige dingen
ze zijn een beetje kwaad op mij hahaha(niet echt)
omdat mark zijn bootjes al varen ze perfect door hun weich boten genoemd worden
dat komt door het platte dek en de plexy plaat die er op zit
en inderdaat is dit de zwakke plek in deze constructie maar hoe dieper deze bootjes duiken hoe meer alles zich sluit (tot op een zekere diepte )
de duikdiepte is gesteld op 5 meter en dat is meer dan voldoende
alleen Helmuth en Heinrich willen en kunnen veel dieper en vooral veel langer varen
in keulen hebben we lang gepraat en voor de kriek heb ik dus nieuwe motoren gekocht
even groot als een 400 maar met een verbruik van 120 Mhamp

en wat de 7 boten aangaat nummer 7 is anders dan de anderen andere besturing en andere aandrijving
ik heb er nog ergens wat vanop video staan waar je duidelijk het verschil kan zien

groetjes raf

Boy oh boy,

Wat zo'n vraag al niet kan losmaken...
Ik heb weer veel geleerd, bedankt!

Komt Helmut Huhn uit Düsseldorf?
In dat geval heb ik 'm een aantal jaren geleden in Benrath in de slotvijver al eens aan het werk gezien met z'n witte subs met messing toren, schitterend gezicht, hoe 'ie de kinderen aan de kant 'besluipt' met z'n boten en dan het 'waterkanon' aanzet...

Groeten, Jan.

In dat geval heb ik 'm een aantal jaren geleden in Benrath in de slotvijver al eens aan het werk gezien met z'n witte subs met messing toren,

Yep, dat is m... Met die messing toren... Mooie vent is dat... En kan het goed uitleggen..

Er zit wel een maar aan. Als je interesse hebt, vraagt ie eerst wat voor opleiding je genoten hebt. En dat is niet slecht bedoeld!!!

Tis alleen dat ie dan uitleg gaat geven op jou niveau... Zodat jij (of ieder ander) het dan beter kan begrijpen...

Das nou vakmanschap...

Hallo Jan,

Helmuth Huhn kwam uit Düsseldorf.
Hij woont nu naar ik meen in Hannover.

Wat Douglas verteld over de uitleg is gewoon dat Helmuth een verhaal niet 2x wil vertellen.
Als hij weet wat je nivo op techniek is past hij zijn verhaal daarop aan.
dat vindt ik gewoon top.
Er zit heel wat in zijn boten en zijn kennis is heel hoog.
En zijn boten noemt zij "sein Jungens".
Boot nummer 7 zit modernere techniek in en het achterbovenspant is anders dan bij de andere 6 modellen.

PS Douglas, die torens zijn niet van koper maar echt verguld (goud)

Hein

Back