C
cessna66
Guest
er is iets hoe je er makkelijk achter kunt komen. gewoon een vliegtuigje vouwen van papier. aileron,s erin scheuren/knippen en dan gooiën!! zo kun je dat met richting hoogte enzo ook gewoon doen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
er is iets hoe je er makkelijk achter kunt komen. gewoon een vliegtuigje vouwen van papier. aileron,s erin scheuren/knippen en dan gooiën!! zo kun je dat met richting hoogte enzo ook gewoon doen.
Bij veel motorkisten wordt het differentieren van de rolroeruitslag niet toegepast. Bij zwevers meer.
Differentiatie van de rolroeruitslag is ter vermindering van het 'haakeffect', het effect dat de opgaande vleugel (naar beneden uitslaand rolroer) meer weerstand heeft dan de neergaande vleugel waardoor de opgaande vleugel wat blijft 'haken'. Als de uitslag van het neergaande rolroer kleiner wordt gemaakt dan het opgaande rolroer wordt dit effect wat verminderd waardoor je minder richtingroer nodig hebt bij rolroeruitslag. Bij zwevers speelt dit effect veel meer dan bij motorkistjes door de veel grotere spanwijdtes.
Een avondje trainen op sim? Dan heb je denk ik wel weer snel de "look & feel" terug.We kunnen wel een sim-avondje organiseren bij onze stam-winkel. 8O Neem ik de beamer mee en kunnen we grootbeeld vliegen.
![]()