Werks B3 Pro of Alpha .21 P3 voor 1:8 buggy-update: Alpha .21 rtr & EFRA 2081 gekocht--

Ik heb helaas enkele minuten zonder luchtfilter gereden op het strand door een ongelukje. Dus heb ik een nieuwe motor nodig.

Er zit nu een force 3.5cc ABC op. En ik zit te loeren naar een Werks .21 B3 of een Aplha .21 P3.

Beiden zijn mooi geprijsd (ca 115-125 euro).

Wat zouden jullie doen?
Gr Patrick

Laatst bewerkt:
Welke Alpha bedoel je? De Team Orion Alpha, of de de Alpha Plus motoren?
Met een Alpha Plus motor (bijv. de F850) of de Werks B3 kan je eigenlijk niet fout gaan; beide motoren hebben een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, beide zijn goed voor 30+ liters zonder revisie en beide hun geld waard.
Met de Team Orion Alpha motor heb ik geen ervaring....

Owja, de Werks kan niet met een trekstarter zie ik nu. Dus die valt af dan....
Misschien nog wat andere opties? Of gewoon toch een Force kopen :D

Ik bedoel de Alpha Plus motor.

Ow, de motoren die ik noem hebben geen trakstarter... Misschien toch een startbox erbij kopen? Die gaat jaren mee...

Daar is het budget helaas niet toereikend voor...

Die Alpha .21 P3 heeft een trekstarter.... lijkt me wel wat.
Kan ook een Picco P3 .21 4600 voor dat bedrag kopen maar daar lees ik niet altijd even goede dingen over...

Laatst bewerkt:
De nieuwe Alpha's met trekstarter schijnen goede motoren te zijn, heb er al aardig veel positieve reacties over gehoord.

Dan komt die volgende maand. Deze maand hou ik het even voor gezien, er was nog veel meer aan niet RC gerelateerde dingen aan vervanging toe ben ik vandaag achter gekomen!

Bedankt voor de input!

Laatst bewerkt:
zal ik je dan weer even aan het twijfelen brengen....;)

Lrp heeft een motortje in die prijsklasse, 4,1cc met trekstarter: lrp z.25r

(ben zelf ook zoekende.....vandaar)

Is een .25 niet een beetje veel van het goede voor een 1:8 buggy?
Dacht dat een .25 meer voor een truggy geschikt is.?!

een .21 is idd meer als genoeg voor een buggy, de meeste truggy's rijden zelfs met een 21 motortje.

zal ik je dan weer even aan het twijfelen brengen....;)

Lrp heeft een motortje in die prijsklasse, 4,1cc met trekstarter: lrp z.25r

(ben zelf ook zoekende.....vandaar)

Die heb ik dus op de LRP Rebel buggy staan en ik moet zeggen dat die goed loopt. Gezien de carburateur zou ik zeggen dat het een OSMAX fabrikaat is en dat kan wel kloppen want die hebben ook een .25 wedstrijd model

Is een .25 niet een beetje veel van het goede voor een 1:8 buggy?
Dacht dat een .25 meer voor een truggy geschikt is.?!

De meeste goedkope .25 motoren presteren net zo goed als een goede .21 motor. Een .25 maakt de buggy alleen niet wedstrijd legaal.....

Goed, 2e keer een force motor aan gort gereden. Deze keer een losse backplate = valse lucht = hoge temp = weg compressie....

Ik ben dus toch voor de Alpha Plus 21 RTR trekstart motor gegaan ( 21-bn3pa ). 115 euro incl verzenden in Hollanscheveld, direct ook maar een EFRA 2081 pijpje erbij :cool:

Laatst bewerkt:
Doe je nog wat met die Force?
Als alleen zde zuiger versleten is is er nog wel wat mee te doen. Maar een backplate los? dan moet je toch iets niet goed gedaan hebben.....

Ik heb de backplate waarschijnlijk nietg goed vast gezet laatst. Heb zondag toch wel 1 litertje minimaal weggereden achter elkaar.
Zat te denken om de cilinder te proberen te pinchen met een drieklauw. Kapot is ie toch al...
Hoezo had je hem graag gewild?

Laatst bewerkt:
Pinchen met een 3-klauw gaat niet werken maar idd, pichen is geen probleem, je mag rustig eens een keer langs komen.

update 01-12-11

Tijd voor een status update:

Intussen heb ik de Alpha motor al een half litertje benzine gegeven en ben ik vandaag langzaam begonnen met wat meer gas te geven (een paar seconden aanhoudend half gas).

Wat een prachtig geluid geeft die Alpha Plus RTR icm die 2080 pijp zeg. En het vermogen belooft ook wat... Op half gas reageert ie al bijna als mijn oude Force op volgas! En het vermogen komt er ook een heel stuk soepeler uit :D
Ik weet dat inrijden bij koudere temperaturen niet helemaal je-van-het is maar met een afgeknipte sok over de carter en de onderkant van het chassis afgeplakt met ducttape komt ie erg mooi op temperatuur. hij schommelt zo tussen de 105 en 116 graden nu. Ik ben van een R4 terug gestapt naar een Rossi R5(!) (cold+) wegens wat hoog oplopende temps op R4 icm met 25% nitro.
Nu heb ik met de verkoper, uit de noordelijke helft van het land van de Alpha Plus, gebeld of hij advies/ervaring had qua pluggen en hij adviseerde een OS A5 plug. Daar reed hij zelf ook mee. Dus daar heb ik er ook 2 van besteld. Hij was minder te spreken over de Rossi pluggen, maargoed daar is het prijsverschil ook naar denk...
Wat me wel opviel toen de motor nog nieuw was is dat hij bijna geen klemming had. Alsof hij al was ingelopen.... Veel minder als bij de Force 21 motor.

Dussssss, nog een half litertje en dan is ie wel ingelopen denk.
En voor van de zomer een nieuwe als zomer motor als hij goed blijft bevallen. Dan heb ik er één voor de zomer en één voor de winter ;)

Laatst bewerkt:
Zo, de motor is ingelopen (ruim 1L) en heb hem vandaag even netjes afgesteld en een stukje uitgelaten op het asfalt :D.
Achterstevoren, binnenste buiten en weer terug, grommen, janken en alles daar tussen... hahaha. Je moet wel voorzichtig zijn met gas geven, dit in tegenstelling tot mijn Force motor die je ten alle tijden bijna volgas moest/kon geven.

Ik zal binnenkort proberen een filmpje te maken om een goed indruk te geven van hoe de motor/uitlaat combo presteert. Kan hem natuurlijk de hemel in prijzen maar beelden zeggen meer dan woorden.

Ben benieuwd hoe hij offroad gaat presteren. Snel weer meer nieuws!
Tot nu toe een dikke thumbs up! :thumbsup:

ps. iemand bezwaar tegen een blog-like topic als dit?

Zoals beloofd, let niet op de crappy telefooncamera kwaliteit. Had de goede camera niet bij me...

Laatst bewerkt door een moderator:
Back