Werks b5 nitro motor Carberateur vast!

Hallo forumleden, ik zit met een vervelend probleem,
ik was bijna klaar met mij buggy... merk ik dat de gasschuif, vast slaat,
ik snap het niet, hoe dit kan, ik heb hem uit elkaar gehaald maar er is niks vreemds te zien, soms schuift hij ook gewoon aantal keren perfect, heel soepeltjes, en dan slaat hij weer vast, iemand die weet wat er mis is?

alvast zeer bedankt voor de eventuele reaktie(s)

Stationair te ver ingedraaid? Als die te ver ingedraaid is klemt die de schuif.

Anders de schuif eruit halen en alle randjes even met een fijn schuurpapiertje bewerken.

hallo roelof, nee ik heb nu de naald eruit gehaald en dus enkel de schuif er in proberen te zetten, maar hij klemt nogsteeds, ik zal je tip is uitvoeren thanks.

Kan dit geen garantie kwestie zijn. Tis toch niet de minste motor als je het mij vraagt.

Zou echt eens naar de zaak gaan waar je hem gekocht hebt en daar eens laten kijken.

Is het een nieuwe of is hij al gebruikt?

Als het een nieuwe is zou ik de winkelier er ook ff naar laten kijken voor ik er zelf aan begin te prullen...

ik denk dat ik gewoon iets fout doe, de gasschuif blijft ook draaien in de carbereteur.
bij een andere motor zie ik dat de gasschuif van de carbereteur niet kan draaien, enkel een beetje 1 mm ofzo, op de gasschuif van de werks zie ik gleufje aan 1 kant, moet hier de stationer schroef in komen, zodat hij niet meer kan draaien? dit lukt iedergeval niet, ook al doe ik de stationer schroef helemaal dicht, dan gaat de gaschuif gewoon helemaal naar binnen.

gr nico

ps motor is niet nieuw,
enkel 2 liter mee gereden is van begin 2011.

Je stationair schroef is te ver uitgedraaid. Want deze schroef zorgt ervoor dat hij niet kan ronddraaien.

Wat ook wel eens helpt is goed schoonmaken met brandstof! Daarna afterrun. Dan moet het goed komen.

hallo bedankt voor je reaktie
nee ik heb nu de volledig de schroef ingedraaid maar de schuif komt als nog helemaal naar binnen

Er zit een sleuf in de schuif waar het puntje van de stationairschroef in moet vallen, zorg dat die sleuf goed gepositioneerd is.

bedankt voor je bericht

Ik zie het al, het puntje van de stationer schroef is eraf.
zijn deze schroefjes los te bestellen?

Back