werpmodel zwever

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door juan30, 8 jun 2005.

  1. robbedoes

    robbedoes Guest

    Hoikes,

    Ik ken het merk IGRA nog wel vanuit mijn begintijd. Volgens mij komt het uit Tjechisch-Slowakije (of zoiets). Ik heb ongeveer 30 jaar geleden 2 modellen gebouwt hiervan de DANA en de TOM allebei A1 zwevers. En heb nu nog steeds een bouwdoos van ze liggen van een A2 zwever genaamd SHAPER. Kenmerken van deze modellen heeeeeeeel veeeeeeel triplex en vuren....................... Ik heb ze toendertijd gekocht bij Van Nunen Boesch dat is nu de Bart Smit zo ongeveer 8) Wel heel veel plezier gehad met deze zwevertjes zeker de DANA die had zelfs triplex ribben echt onverwoestbaar!

    Groetjes Robert
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Is het niet de Saphyr ipv shaper? Die Saphyr heb ik ooit eens gebouwd en die vloog fantastisch. Hier in Limburg haalde je die spullen allemaal In Sittard bij Hub Kleikamp. Jammer dat die winkel helaas na het overlijden van meneer Kleikamp niet meer verder in leven werd gehouden door zijn familie leden en alles verkocht werd.
     
  3. robbedoes

    robbedoes Guest

    Hoi Theo,

    zou goed mogelijk zijn dat het de Saphyr is/was ga ik toch eens nakijken deze week oke? Enne ja idd Kleikamp daar ben ik ook nog weleens geweest heb ik mijn eerste motortje gekocht een WASP van 0,8cc voor 23 harde guldens :wink: . Dat ik het nog weet he was een rib uit mijn lijf lol. Trouwens deze motor heb ik ook nog steeds geen vermogen maar wel veel waard voor mij!

    Groetjes Robert
     
  4. bennetje

    bennetje

    Lid geworden:
    1 jul 2005
    Berichten:
    272
    Nostalgie!!!!
    Ik ben in Limburg (Puth) opgegroeid in kwam ook altijd bij Kleikamp voor mijn hobbyspullen. Begonnen met vrije vlucht en lijnbesturing. Sittard was voor mij zo'n 7 km verderop, maar daar ging ik regelmatig te voet naar toe om spulletjes te kopen! Mijnheer Kleikamp kan ik me nog goed herinneren. Trapte er niet in toen ik met een kapotte gloeiplug terugkwam (die ik zonder weerstand of lange draden op 2V accu had aangesloten).

    Ben.
     

Deel Deze Pagina