West Wings Amethyst

Geen uitgebreid bouwverslag, wel wat foto's van een zwevertje dat gereed is om bespannen te worden. Het gaat om de Amethyst van West Wings met een spanweidte van 125 cm. Nu, onbespannen en zonder neusbalast weegt het ding 78 gram.
Gemakkelijk te bouwen bouwpakketje. Het profiel van de vleugels is van het type NACA 6409. Zegt mij niets verder, maar is van het type met holle onderzijde.

Ik ga de vleugels op de conventionele manier bespannen met papier en spanlak, ook moet ik nog een mechanisme aanbrengen om het roer om te laten klappen als hij van de lier is.

full

full

full

full

full

full

Die kleine op de achtergrond is mijn zoon.

Laatst bewerkt door een moderator:
Litespan?

Ik zit nog wat in de handleiding te lezen en verwezen wordt naar Litespan, een lichtgewicht synthetische stof dat op de vleugels gestreken kan worden. Er wordt van gezegd dat het sterker en misschien ook lichter is dan papier?
De romp behandel ik enkel met spanlak, geen bedekking of kleur verder.
Enige tips?
groet,
Michel

Heb hem toch maar gewoon met papier bespannen. Weegt nu 98gram, 20 gram meer dan voor het bespannen, dit is wel inclusief het thermiektimertje van 3 gram. Nu nog lood erin, maar ook nog de constructie voor het richtingsroer en hoogteroer bedenken/aanbrengen.

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back