Ik heb "gewone" cellulose spanlak gebruikt. Nitro staat er niet op vermeld. Maakt dat nog wat uit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ezedope ken ik nog niet uit eigen ervaring, maar het lijkt een acryl lak te zijn. Als dat klopt zou je het met gedenaturaliseerde alcohol 96% moeten kunnen strippen.
Als dat klopt zou je het met gedenaturaliseerde alcohol 96% moeten kunnen strippen.
Ben gisteren even wezen vliegen in het park met een naaielastiek en vliegertouw. Ookal stond er redelijk wat wind, uit zichzelf hoger klimmen deed hij niet, dus het was meer een soort van lanceerinrichting. Het model is en blijft erg instabiel, dat kan ik me van de eerste keren, toen de vorige vleugel nog heel was, ook herinneren. Ik vloog toen met harde wind op een helling, net genoeg om hem in de lucht te houden.
De vluchten duurde niet langer dan een 20 tot 30 seconden vanaf een hoogte van een 20 meter denk ik. Nou ja, anders maar gewoon aan het plafond laten hangen.
Het is een beginnermodel van west wings, maar waarvan de prestaties te wensen overlaten, maar mag je meer verwachten van een 90cm modelletje? Het kan beginners ontmoedigen om door te gaan met veel betere modellen zoals de amethyst. Dat is tot nu toe mijn beste zwever. Ik zal er eens een mailtje aan wagen richting west wings, kijken wat zij ervan zeggen.
Wilde het model niet omhoog aan de lijn? Dan kun je eens proberen te spelen met de positie van de haak tov het zwaartepunt. De haak een paar millimeters naar achter kan al een hele verbetering zijn, waardoor het kistje wel omhoog wil. En als je de haak te ver naar achteren zet, dan zal het model aan de lijn omhoog gaan, uitbreken en niet meer terug willen komen naar de richting waarin je het optrekt.
Kun je beschrijven hoe het vlieggedrag eruit ziet als het model vrij vliegt?
Greetz,
Jurgen