Why CO2 can save your day - schandalig eigenlijk..

Het filmpje spreekt voor zich

[URL="
- RC jet fire[/URL]

Moraal van het verhaald: Altijd een blussertje meenemen, het kan je altijd eens overkomen :)

Laatst bewerkt door een moderator:
mooi he , dat de blusser gewoon onder de werktafel staat (2 meter van de kist vandaan.):rolleyes:

die zie je in de eerste seconde van de film gelijk staan.

deze mensen moet je gewoon verbieden om met turbines te vliegen. ze weten niet waar ze mee bezig zijn.
ik leg altijd een blusser naast mijn kist met starten,

ABCD .....
Welke blusser het was boeit niet, vind zowieso onverstandig dat ze dat brandende wrak naar richting andere vliegtuigen toeslepen.
Als je geen blusser hebt, en als iets zodanig in de fik staat zo snel mogelijk verwijderen van de rest van de omgeving :hammer:

Je laat zo'n duur model toch niet affikken ? Misschien wisten ze dat er een blusser stond.

Wat een knurften zeg! :nooo: Als je met zo'n toestel vliegt neem je toch voorzorg maatregelen. Dan die vent met deken/doek/jas ik weet niet wat het is. Hij mag van geluk spreken dat zijn kleding geen vlam vat.
Dit soort figuren denken niet na, voor je het weet vliegen ze met een charter boven het binnenhof.;)

Goeten, Arie

Zon blusser moet naast je staan als je aan de gang gaat met zulke dingen.
Lekker handig ook, hij sleept em naar de pitstraat,
waar eerst tich modellen de boel hebben verzadigd met onverbrande brandstof. :roll:

Geef die vent een X-twinnetje en een zak snoep ofzo, stuk goedkoper.

Je zou bijna zeggen dat het vooropgezet zou zijn. Ze zijn mij iets te rustig en inderdaad er staat en blusser onder de tafel.

Heel apart

Misschien wouden ze een show met vuur geven en liep het een klein beetje uit de hand ?

ïk heb alleen nog maar een fotootje van m`n F zestientje....".

Stelletje oelewappers, ondanks dat m`n motorttje altijd zonder problemen start staat m`n CO2 blusser altijd binnen handbereik.
Mocht ik de CO2 niet bij me hebben dan staat er wel een andere blusser, liever m`n elektronica in de poeier dan erger.

Wel leuk dat blussertje onder de tafel, en die branddeken die geen branddeken is maar gewoon een kleed, en dan een busje water waar een straal uit komt waar m`n zoontje nog van zou winnen met ver piesen.
Water heeft zowiezo geen nut of je moet er een kliko tegelijk overheen gooien.

Tja, echt een mooi voorbeeld van hoe het niet moet ;-)

Tja, eh vorig jaar hadden we geen camera bij de hand daar we wat te druk waren met het blussen van een F16 op de JOP meeting, dat spaarde wel een jet (maar was ook geen motorbrandje, scheelt ook al weer iets ;-) ).

pampa

@Koen.

Was de F16 van Geert. hij was even weggelopen tewijl hij de onboard lipos aan het laden was, heeft heel veel geluk gehad.
Enne Han heeft bewezen dat ook een electro kist lekker kan fikken (Han z'n Lapidar, was er geen CO2 maatje bij de hand geweest dan was de Lapidar volledig afgefakkeld geweest, supersnelle actie van lange Ger :wink: )

Ger.

Was de F16 van Geert.
Neem aan dat die F-16 weer geheel vliegend is geworden?

Was meteen m`n eerste CO2 blusklus :cool:

Volgende keer een schaal blustruck met AFFF erbij?
Kunnen we ook blussen in schaal ;-)

@Koen.

Was de F16 van Geert. hij was even weggelopen tewijl hij de onboard lipos aan het laden was, heeft heel veel geluk gehad.
Enne Han heeft bewezen dat ook een electro kist lekker kan fikken (Han z'n Lapidar, was er geen CO2 maatje bij de hand geweest dan was de Lapidar volledig afgefakkeld geweest, supersnelle actie van lange Ger :wink: )

Ger.
Inderdaad, dat F16'tje vliegt al weer vrolijk rond ondertussen.

Tja, eh vorig jaar hadden we geen camera bij de hand daar we wat te druk waren met het blussen van een F16 op de JOP meeting, dat spaarde wel een jet (maar was ook geen motorbrandje, scheelt ook al weer iets ;-) ).

Deze had één mazzel, bij deze Avonds kist konden we de neus er af schroeven en toen was het fikje snel uit. Maar dat heeft toch nog wel even geduurt en intussen maar met de blusser in de neus spuiten. Elke keer dat we dachten nu is het uit begon de boel weer te roken.

Back