Wie boord wat de grond in?

Ik heb een niet zo'n beste week achter de rug. in een week twee vliegtuigen in de grond geboord. De eerste, een Gemini van Multiplex die in een tiental stukken uit elkaar spatte, en de tweede, de Troien T_28 van GRAUPNER die het er iets beter van af bracht, dus nog net te repareren.
Kortom toch voor enkele honderde euro's schade.
Nu vraag ik mij af, ben ik nu zo'n brokken piloot? :(
Als U ook wel eens wat uit de lucht heeft laten vallen. maak van U hart geen moordkuil!
Het moraal van het verhaal is dat ik geen moreel meer heb.:D

Geloof mij, het overkomt de beste. Iederee, ja iedereen, dus ook diegene die beweert van niet, is wel eens gecrashed. Mensen die nooit een crash gehad hebben, hebben simpelweg nog niet gevlogen.

Mijn pijnlijkste tot nu toe was deze:
538147dff5ce22805.jpg

538147dff5f6b768a.jpg

Glasvezel/Kevlar ZNLine Alliance. Zelf vleugels geglast en gespoten etc, maanden mee bezig geweest. Kosten: ergens tussen de 1300 en 1600 euro. Na de 8e vlucht:

538148248abacfee6.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook zo'n periode gehad, de ene smak na de andere. Ik raakte er enorm gefrustreerd van. Om zeker te weten of het nou mijn geblunder was of iets anders heb ik toen een 2.4 Ghz zender gekocht... en verdomd, het ging beter.

bij de modelbouwwinkel vertelde ze mij dat twee toestellen per week helemaal niet veel is, ik was zelfs goed bezig!!!

Ja , voor een winkel is dat interessant maar of je het zelf financieel lang uit houdt zo is de vraag .

2 in de week is niet normaal , wat is je vlieg ervaring ?

Mvg Johan

ik heb 2 crashes gehad op circa 20 vluchten. Beide keren storing van mn babi-pangang ontvanger.
Eerste was gewoon op de club, crash verliep redelijk netjes.
Tweede was iets lulliger, was op de watervliegmeeting pas. Toen ook mn model redelijk aan bonken gevlogen.

Twijfel nog tussen de aanschaf van goede ontvangers of gelijk een 2.4 systeempje.

Ach jij bent niet zo`n erge brokkenpiloot hoor.

Wij hebben ook wel eens van die dagen dat we met veel vertrekken en met nog ,eer onderdelen terugkomen :cool:

Al gaat het de laatste tijd vrij goed ;-)

niet alleen de zwaarte kracht speelt een rol andere vliegtuigen ook. ;)
twee brokkenpiloten in een klap

hier mijn Gemini R.I.P:cool:

306849e1b242bfe74.jpg

dit was midair nr 8 (als ik goed geteld heb)

Laatst bewerkt door een moderator:
...en dan zeggen ze nog dat dat schuimspul zo makkelijk te repareren is...

pfoe, dan vind ik die schade bij die SebArt toch een stukje erger...
Ik heb deze week voor het eerst schade gevlogen met een houten kist, Prachtige electro 3D kist, Bij het opstijgen teveel up geven, kist blijf aan de grond plakken waardoor het stukje van het hoogteroer, wat dan dus naar beneden steekt, blijft hangen, kist voorover, neus in de kreukels.

Mike

:oops: Nu moet er mij nog iets van het hart, mijn twee crashes zijn puur te wijten aan een stomme stuur blunder, dus niet een technies mankement.
Dus mijn moreel is nog steeds 000000 -----

mijn pijnlijkste tot nu toe:
mijn eerste "schaalkist"
afb4990.jpg

voor de zwaartekracht hem de grond in boorde (of was het toch de piloot ;))
zag hij er zo uit:
afb4991.jpg

Die gemini is dus echt nog te repareren in pak-m-beet 5 minuten en dat is geen grapje van mij. Superlijm en accelerator is alles wat je nodig hebt.

:oops: Nu moet er mij nog iets van het hart, mijn twee crashes zijn puur te wijten aan een stomme stuur blunder, dus niet een technies mankement.
Dus mijn moreel is nog steeds 000000 -----

Nou die Alliance was wel een technisch mankement, maar ook iedereen vliegt wel eens wat kapot door een blunder. Echt je bent niet de enige.

Strikt genomen, heb ik liever dat het een blunder van mijzelf is, dan weet je tenminste 100% zeker waar het aan ligt en hoef je bv. niet aan je zender te twijfelen ofzo.

Back